Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων στα μέσα του 2021 είχε προβλέψει ότι οι ταξινομήσεις στο τέλος της χρονιάς πιθανόν να έφταναν τις 100.000. Παρά τα προβλήματα με τον κορωνοϊό, το ενδιαφέρον των καταναλωτών ήταν καλύτερο από το προβλεπόμενο. Στο τέλος του 2021 ο Σ.Ε.Α.Α. ανακοίνωσε ότι οι ταξινομήσεις το 2021 έφθασαν τις 101.312 μονάδες. Τον τελευταίο μήνα του χρόνου ταξινομήθηκαν 5.545 μονάδες.
Τις καλύτερες πωλήσεις το 2021 πέτυχαν η Toyota, ακολούθησε η Peugeot και την τριάδα έκλεισε η Hyundai. Τα αποτελέσματά τους ήταν αρκετά καλά παρά τα προβλήματα που είχαν στις γραμμές παραγωγής λόγω της έλλειψης των microchips (ημιαγωγοί). Βέβαια, αντίστοιχα προβλήματα είχαν και οι άλλες κατασκευάστριες εταιρείες. Οι ελλείψεις στην αγορά θα αρχίσουν να εξομαλύνονται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Τους τελευταίους μήνες του χρόνου ορισμένες από τις πιο γνωστές εταιρείες αυτοκινήτων στη χώρα μας δεν εισήγαγαν ούτε ένα αυτοκίνητο και τα νούμερα που θα δείτε παρακάτω θα ήταν διαφορετικά αν είχαν εκτελεστεί κανονικά οι παραγγελίες. Μάλιστα, τον Δεκέμβριο ορισμένες αντιπροσωπείες δεν είχαν ούτε ένα αυτοκίνητο και μετά βίας κράτησαν κάποια στις εκθέσεις τους, για να μη δείχνουν άδειες.
Πριν σας αναφέρουμε τις συνολικές ταξινομήσεις της χρονιάς που έφυγε, θα δούμε πώς κινήθηκε η αγορά τον Δεκέμβριο. Το σύνολο των ταξινομήσεων τον Δεκέμβριο ήταν 5.545. Τις καλύτερες πωλήσεις έκανε η TOYOTA 820 (14,79%), ακολούθησε η VW 425 (7,66%) και την πρώτη τριάδα έκλεισε η Hyundai με 404 ταξινομήσεις (7,29%).
Ακολούθησαν: NISSAN 360 ταξινομήσεις, MERCEDES 325, DACIA 314, CITROEN 265, MINI 249, AUDI 245, PEUGEOT 222, SUZUKI 207, FORD 195, BMW 180, SKODA 177,OPEL 168, VOLVO 152, FIAT 135, RENAULT 121, JEEP 113, TESLA 85, SEAT 82, KIA 73, LAND ROVER 60, MITSUBISHI 46, ΜAZDA 21, CUPRA 20, SMART 15, HONDA 14, PORSCHE 14, ALFA ROMEO 12, LEXUS 12, JAGUAR 8, SUBARU 4, ALPINA 1, BENTLEY 1.
Η αγορά στα καινούργια αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2021 έχουν ως εξής:
1. TOYOTA 13.308 (14,92%)
2. PEUGEOT 10.547 (12,83%)
3. HYUNDAI 8.830 (7,89%)
4. VOLKSWAGEN 7.500 (7,45%)
5. OPEL 5.846 (6,96%)
6. CITROEN 5.213 (5,30%)
7. SUZUKI 4.875 (5,26%)
8. KIA 4.595 (5,08%)
9. MERCEDES 4.297 (4,73%)
10. BMW 4.205 (3,55%)
11. NISSAN 3.980 (3,24%)
12. AUDI 3.555 (2,77%)
13. FIAT 3.492 (2,72%)
14. FORD 3.102 (2,56%)
15. SKODA 3.012 (2,51%)
16. RENAULT 2.816 (2,17%)
17. DACIA 2.276 (1,96%)
18. MINI 1.921 (1,57%)
19. SEAT 1.863 (1,50%)
20. VOLVO 1.724 (1,18%)
21. JEEP 1.453 (0,52%)
22. Tesla 598 (0,49%)
23. LAND ROVER 568 (0,43%)
24. MAZDA 428 (0,40%)
25. HONDA 335 (0,13%)
26. MITSUBISHI 229 (0,10%)
27. LEXUS 140 (0,07%)
28. Cupra 117 (0,06%)
29. ALFA ROMEO 114 (0,06%)
30. PORSCHE 111 (0,05%)
31. JAGUAR 94 (0,05%)
32. SMART 91 (0,04%)
33. SUBARU 35 (0,01%)
34. Abarth 17 (0,00%)
35. Maserati 6 (0,00%)
36. Lamborghini 5 (0,00%)
37. OTHER 4 (0,00%)
38. Alpina 2 (0,00%)
39. Morgan 2 (0,00%)
40. BENTLEY 2 (0,00%)
41. Hymer 1 (0,00%)
42. CHEVROLET 1 (0,00%)
43. Daihatsu 1 (0,00%)
44. Zhidou 1 (0,00%)
45. LANCIA 0 (0,00)
Αν το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς ξεπεραστεί, τότε το 2022 θα είναι πολύ καλύτερο κυρίως στα μοντέλα με plug-in hybrid κινητήρες.