Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Παρά το γεγονός ότι το 2022 ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά -για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες- η Hyundai Motor κατάφερε και βελτίωσε το μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη.
Ακόμη και σήμερα η αγορά παγκοσμίως δεν έχει ομαλοποιηθεί από το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς. Υπάρχει ζήτηση και δεν υπάρχει διαθεσιμότητα. Οι υπεύθυνοι στις γραμμές παραγωγής ελπίζουν ότι μέχρι φέτος το καλοκαίρι, η αγορά θα μπορεί να τροφοδοτείται επαρκώς και δεν θα υπάρχουν παράλογες καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
Οι πωλήσεις της Hyundai το 2022 σε παγκόσμιο επίπεδο ανήλθαν συνολικά σε 3,94 εκατομμύρια οχήματα, αυξημένες κατά 1,4% από έτος σε έτος. Οδηγούμενη από τη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων, η εταιρεία σημείωσε αύξηση 19% στις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Επιπλέον, τα μερίδια αγοράς συνέχισαν να αυξάνονται με επιδόσεις ρεκόρ σε Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο κ. Michael Cole, President και CEO της Hyundai Motor Europe είπε ότι η εταιρία του θα συνεχίσει και το 2023 έχοντας στόχο την ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών. Η Hyundai σκοπεύει να διαθέσει 4,32 εκατομμύρια οχήματα σε αγορές του εξωτερικού.
« H πελατοκεντρική μας εστίαση, η γκάμα των οχημάτων και των υπηρεσιών μας στην Ευρώπη, θα συμβάλουν ουσιαστικά στην επίτευξη του στόχου της εταιρείας» δήλωσε ο Michael Cole.
Εδώ θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η επιτυχία των Κορεατών οφείλεται στο γεγονός ότι τα αυτοκίνητα που προορίζονται για τους ευρωπαίους καταναλωτές, σχεδιάζονται από ευρωπαίους και κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Οι πωλήσεις ανά κράτος
Τα μοντέλα Hyundai αντιπροσώπευαν το 4% του συνόλου των οχημάτων που πωλήθηκαν στη Γερμανία. Αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί σε 105.074 νέες ταξινομήσεις οχημάτων στη χώρα. Όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, η Hyundai κατέκτησε την τρίτη θέση της αγοράς.
Παράλληλα, η Hyundai έφτασε το μερίδιο αγοράς ρεκόρ 7,3% στην Ισπανία. Ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 59.503 νέα ταξινομημένα οχήματα.
Στη Γαλλία, η Hyundai κατέκτησε μερίδιο αγοράς 3,1%. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με συνολικά 44.106 νέα οχήματα Hyundai να ταξινομηθούν στη χώρα.
Αντίστοιχα, σημαντική επιτυχία γνώρισε η Hyundai και στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Η εταιρεία διέθεσε 80.419 οχήματα, που αντιπροσώπευαν μερίδιο αγοράς 5% – το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι σήμερα. Οι πωλήσεις από έτος σε έτος αυξήθηκαν κατά 15%.
Η Hyundai βασιζόμενη στο όραμά της «Πρόοδος για τον Άνθρωπο» συνέχισε την πορεία της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων. Το 2022, τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κατέκτησαν μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων από ποτέ. Πάνω από το 16% των οχημάτων που πωλήθηκαν διέθεταν κινητήρες μηδενικών εκπομπών. Η φιλική προς το περιβάλλον γκάμα αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Plug-in Hybrid (PHEV) και Hybrid (HEV), ανέρχεται στο 39,8%.
Επιτυχία είχε και στις πωλήσεις αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.
Με τα RN22e και N Vision 74, η εταιρεία παρουσίασε το μέλλον των οχημάτων Hyundai N. Τα ηλεκτροκίνητα «εργαστήρια κύλισης», που παρουσιάστηκαν τον Ιούλιο, δοκιμάζουν και επαληθεύουν τις προηγμένες τεχνολογίες της Hyundai για χρήση σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Το RN22e μεγιστοποιεί την απόδοση της Electric-Global Modular Platform (E-GMP) της εταιρείας, ενώ διαθέτει τη βελτιωμένη σχεδίαση αμαξώματος του IONIQ 6.
Το 2023 θα συνεχίσει η παρουσίαση μοντέλων Hyundai υψηλών προδιαγραφών. Ξεκινώντας από την παρουσίαση της νέας γκάμας του KONA 2ης γενιάς που πρόσφατα αποκαλύφθηκε, με επικεφαλής το ολοκαίνουριο KONA Electric. Το τολμηρό και δυναμικό αστικό-κεντρικό μοντέλο θα επιτρέψει στους πελάτες να βιώσουν το KONA όπως το επιθυμούν.