Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μπορεί η Toyota να είναι η εταιρία που μας σύστησε πρώτη στα υβριδικά σύνολα, άργησε όμως να εισέλθει στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και έχει δεχθεί αρκετή κριτική.
Η ιαπωνική εταιρία ισχυρίζεται ότι έχει τα δεδομένα που αποδεικνύουν ότι ένα all in σε ηλεκτρικά οχήματα, όπως έχουν δεσμευτεί να κάνουν πολλές αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν είναι απλώς μια κακή επιχειρηματική απόφαση, αλλά θα μπορούσε να είναι κακή για το περιβάλλον. Ο επικεφαλής επιστήμονας της εταιρείας, Gill Pratt, λέει ότι είναι πολύ πιο λογικό για τις εταιρείες αυτοκινήτων να προσφέρουν αυτοκίνητα με διαφορετικές πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και του υδρογόνου.
Ο Pratt λέει ότι πρέπει να λάβουν υπόψη τη διαθεσιμότητα λιθίου, του ορυκτού που χρησιμοποιείται στην παραγωγή μπαταριών. Προβλέπει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σύντομα θα πληγεί από έλλειψη λιθίου, καθώς και από έλλειψη σημείων επαναφόρτισης, καθώς ο αριθμός των EVs στην παραγωγή εκτοξεύεται ασταμάτητα. Ο Pratt λέει ότι η κατασκευή εκατομμυρίων υβριdικών θα έχει καλύτερο αντίκτυπο στην παραγωγή CO2 από τη χρήση της ίδιας ποσότητας λιθίου για τη δημιουργία μικρότερου αριθμού αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.