Του Λουκά Παπαλάμπρου
Δύο περίπου μήνες μετά τα αποκαλυπτήρια της νέας γενιάς του δημοφιλούς compact SUV και λίγο πριν το παγκόσμιο ντεμπούτο στο πλαίσιο της έκθεσης της Γενεύης, η Mercedes παρουσίασε την «καυτή» εκδοχή του μοντέλου.
Η καινούρια AMG GLA 45 φέρει δυναμικό bodykit που τονίζει περαιτέρω τις καμπύλες του αμαξώματος, πατά σε ζάντες 19 και προαιρετικά 21 ιντσών με τα φρένα να αποτελούνται από τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με δίσκους 350 χλστ. και μονοπίστονες πίσω με δίσκους 330 χλστ.
Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει η μεγάλη πτέρυγα και ο διαχύτης με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.
Το εσωτερικό είναι κλασικό AMG, με το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, τα ημιμπάκετ καθίσματα, τα αλουμινένα διακοσμητικά και τα όμορφα φινιρίσματα να αναδεικνύουν τα σπορτίφ χαρακτηριστικά και προσδίδουν μία έξτρα φινέτσα στο μοντέλο.
Όλες οι λειτουργίες, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας και οι εφαρμογές ελέγχονται από τις οθόνες του πρωτοποριακού συστήματος πολυμέσων MBUX. O βασικός εξοπλισμός είναι υπερ-πλήρης, περιλαμβάνοντας πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, καθώς και το drift mode.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έξι προφίλ ((Slippery, Comfort, Sport, Sport +, Individual, Race), προσαρμόζοντας την απόκριση του γκαζιού, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος διεύθυνσης και των αμορτισέρ, ανάλογα τις συνθήκες.
Κάτω από το μυώδες καπό βρίσκεται ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος κινητήρας παραγωγής του κόσμου. Το δίλιτρο μοτέρ χωρητικότητας 1.991 κ.εκ. προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην A45 AMG.
Η βασική αποδίδει 387 ίππους και 480 Nm ροπής και η S έχει απόδοση 421 ίππων και 500 Nm ροπής. Αμφότερες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης 4MATIC.
Τα 0-100 στην περίπτωση της GLA 45 4MATIC+ επιτυγχάνονται σε 4,4 δευτερόλεπτα και σε αυτή της GLA 45 S 4MATIC+ σε 4,3΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ωστόσο, με το πακέτο AMG Driver’s Package ανεβαίνει στα 270 χλμ./ώρα.