Το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα του ομίλου, υποχρεώνει τη γερμανική εταιρεία να προχωρήσει σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα περιστολής εξόδων.
Το κόστος του «dieselgate» έχει υπολογιστεί σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις στα 40 δις ευρώ. Προκειμένου να καλύψει τα έξοδα για την ανάκληση, τα πρόστιμα και τις αποζημιώσεις, το Δ.Σ. του ομίλου αποφάσισε να εξοικονομήσει πόρους από κάθε τομέα.
Δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, κάνει λόγο για άμεσες περικοπές σε προμηθευτές και εξωτερικούς συνεργάτες, αξίας 3 δις ευρώ. Την ίδια στιγμή, ο CEO της VW Αμερικής, Μichael Horn, απάντησε στο βασικό ερώτημα, δηλαδή αν η αποκατάσταση των κινητήρων diesel EA 189 θα επιφέρει επιπτώσεις.
Σε σχετική ερώτηση από την επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου, ο κύριος Horn, παραδέχθηκε πως θα υπάρξουν παρενέργειες στις επιδόσεις των μηχανικών συνόλων και πιο συγκεκριμένα, ίσως, μειωθεί από 1,6 έως 3,2 χλμ/ώρα η τελική ταχύτητα των αυτοκινήτων.
Επίσης, ο ισχυρός άνδρας της VW Αμερικής ανέφερε ότι αναζητούνται τρόποι ώστε να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των εμπλεκομένων αυτοκινήτων και έριξε την ευθύνη για την τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού σε μηχανικούς συγκεκριμένων τμημάτων, ισχυριζόμενος πως τα ανώτερα στελέχη της εταιρείας δεν γνώριζαν τίποτα.