Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στρέφει το βλέμμα της στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου, παρουσιάζοντας στην έκθεση του Λος Άντζελες, τα δύο πρώτα μοντέλα που την εφαρμόζουν.

Πρόκειται για τα Golf SportWagen HyMotion και Passat HyMotion, τα οποία σχεδιάζει να περάσει στο μέλλον στην παραγωγή. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, εφοδιάζονται με τέσσερις δεξαμενές υδρογόνου κατασκευασμένες από carbon, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από τα χώρο των πίσω επιβατών και του πορτμπαγκάζ.

Για να ανεφοδιαστούν απαιτούνται μόλις 3 λεπτά, με την αυτονομία να αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα. Το υδρογόνο είναι αυτό που δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων, ενώ δεν ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον, αφού από την εξάτμιση βγαίνουν μόνο καθαροί υδρατμοί και νερό.

Μάλιστα, για να αποδείξει πόσο καθαρή είναι η τεχνολογία, μια Γερμανίδα δημοσιογράφος της εφημερίδας «Bild» που έκανε test drive με το Passat Hymotion στο Λος Άντζελες, δεν δίστασε να βάλει σε ένα ποτήρι το νερό που βγήκε από την εξάτμιση του αυτοκινήτου και να το πιεί. Η ίδια, δήλωσε ότι το νερό ήταν πεντακάθαρο και είχε τη γεύση απιονισμένου.

Η VW ανέφερε ότι έχει έτοιμη την τεχνολογία για παραγωγή, αλλά η έλλειψη επαρκούς δικτύου ανεφοδιασμού, είναι ένα μειονέκτημα που πρέπει να λυθεί σύντομα. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν εννέα πρατήρια υδρογόνου στην Καλιφόρνια που σύντομα θα επεκταθούν σε 50, ενώ στη Γερμανία 15.
     

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος