Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οκτώ ομάδες από όλο τον κόσμο θα συγκεντρωθούν στην πίστα Yas Marina στο Άμπου Ντάμπι στις 27 Απριλίου για τον εναρκτήριο αγώνα ενός νέου, πρωτόγνωρου πρωταθλήματος, του A2RL. Μάλιστα εκτός από τη δόξα και την επίδειξη τεχνολογικών ικανοτήτων, οι ομάδες θα αγωνιστούν για ένα χρηματικό έπαθλο ύψους 2,25 εκατομμυρίων δολαρίων.
Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL): Ένα πρωτάθλημα στο οποίο τα αγωνιστικά θα κινούνται αυτόνομα.
Το A2RL είναι δημιούργημα του Συμβουλίου Έρευνας Προηγμένης Τεχνολογίας. Αποστολή του είναι να αναζητά λύσεις σε δύσκολα προβλήματα κινητοποιώντας τα πιο λαμπρά μυαλά του κόσμου, φέρνοντάς τα σε επαφή και προωθώντας την ανάπτυξη μέσω του φιλικού ανταγωνισμού. Στην προκειμένη περίπτωση, το πρόβλημα είναι η ασφάλεια των οχημάτων. Πώς μπορούμε να κάνουμε τα επιβατικά αυτοκίνητα πιο ασφαλή για τους επιβάτες κατά τη διάρκεια συγκρούσεων; Η καλύτερη απάντηση είναι η προφανής: Αποφυγή της σύγκρουσης.
“Έχουμε δει τεράστια πρόοδο στην τεχνολογία των αυτοκινήτων που οδηγούν όλοι, αλλά αυτό που δεν έχουμε δει είναι μια ουσιαστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των θανάτων. Η αυτόνομη ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα, μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού, για να φέρουν ασφαλέστερα αποτελέσματα στους δρόμους” Είπε ο ο εκτελεστικός διευθυντής της ASPIRE Tom McCarthy.
Σε αυτό το σημείο έρχεται η A2RL. Οκτώ αγωνιστικά αυτοκίνητα βασισμένα σε εκείνα που χρησιμοποιούνται στη σειρά Super Formula της Ιαπωνίας θα ανταγωνιστούν το χρόνο και το ένα το άλλο. Κατασκευασμένο από την Dallara, κάθε αυτοκίνητο διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο αγωνιστικό κινητήρα 2,0 λίτρων της Honda, συνδεδεμένο με κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων. Στη θέση του οδηγού υπάρχει μια μεγάλη στοίβα εξοπλισμού, όπως κάμερες, αισθητήρες, GPS, ενεργοποιητές και ένα σύστημα drive-by-wire. Στη μέση βρίσκεται ένας υπολογιστής που τα ελέγχει όλα αυτά. Και μόλις το αυτοκίνητο βρεθεί στην πίστα, εναπόκειται σε αυτή τη “στοίβα τεχνητής νοημοσύνης” να φέρει τη νίκη.
Ενώ τα αυτοκίνητα είναι χωρίς οδηγό, προφανώς υποστηρίζονται από τις ομάδες τους. Εκπροσωπούνται η Γερμανία, η Ιταλία, η Σιγκαπούρη, η Ελβετία, η Κίνα, η Ουγγαρία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιάτα από τις τεχνικές ομάδες τους.
Το A2RL έχει ήδη δεσμευτεί για τέσσερα χρόνια στη Yas Marina στο Άμπου Ντάμπι, και καθώς η διαδικασία μπαίνει σε τροχιά, το A2RL ελπίζει να επεκταθεί και σε άλλες πίστες στην Ευρώπη και την Ασία. Από τη σκοπιά των θεατών, μια κάμερα VR μπορεί να δώσει στους οπαδούς των αγώνων μια ξεχωριστή γεύση της δράσης μέσω μιας εμπειρίας VR που δεν βλέπουμε συχνά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε μια εμπειρία παιχνιδιού στην πορεία, συμπληρώνοντας την πραγματική δράση σε ένα εικονικό περιβάλλον αγώνων.