Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Είναι γνωστό ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι όσο πιο γρήγορα κινείται ένα EV, τόσο μικρότερη είναι η επίδραση του κρύου καιρού.

Η εταιρία Geotab διεξήγαγε μία έρευνα σε 500 ηλεκτρικά σεντάν και 2.000 ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, η οποία κατέληξε στο κάπως αδιανόητο συμπέρασμα ότι η μέγιστη εμβέλεια ενός EV εμφανίζεται με υψηλότερη ταχύτητα στο κρύο από ό,τι σε ιδανική θερμοκρασία.

Σε ήπια θερμοκρασία 20 °C, η ιδανική ταχύτητα για ένα EV ώστε να πετύχει μέγιστη αυτονομία είναι τα 30 km/h. Ωστόσο, σε θερμοκρασία 0 °C, η μέγιστη αυτονομία έρχεται με ταχύτητα στα 60 km/h. Αυτό συμβαίνει επειδή, σε τόσο χαμηλές ταχύτητες, ο κλιματισμός έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην εμβέλεια από την αεροδυναμική, επομένως όσο λιγότερο χρόνο αφιερώνετε σε λειτουργία του κλιματισμού, τόσο λιγότερο εξαντλείται η μπαταρία σας.

Περιέργως, σε υψηλότερες ταχύτητες, το έργο του κλιματισμού μειώθηκε για το EV. Αυτό συμβαίνει επειδή μόλις ξεκινήσετε να οδηγείτε με ταχύτητα 96-113 km/h, η επίδραση της οπισθέλκουσας καθώς το όχημα κινείται στον αέρα έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στην εμβέλεια από το σύστημα θέρμανσης. Ως αποτέλεσμα, μόλις φτάσετε σε ταχύτητες άνω των 113 km/h, η θερμοκρασία έχει πολύ μειωμένη επίδραση στην εμβέλεια.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί εδώ, ωστόσο, ότι σε κανένα σημείο η εμβέλεια ενός EV δεν είναι μεγαλύτερη στο κρύο. Στους 20 °C, ένα EV με μπαταρία 65 kWh η μέγιστη εμβέλεια είναι λίγο μικρότερη από 644 km, εκτιμά το Geotab. Στους 0 °C, η αυτονομία ενός EV ξεπερνά τα 402 km.