Οπτασία η σκληροπυρηνική Ferrari SF90 XX Stradale – Ένα υπεραυτοκίνητο με 1.030 άλογα, έτοιμο για τους δημόσιους δρόμους
Μετά από αρκετές κατασκοπευτικές αλλά και teaser φωτογραφίες, η ιταλική premium αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την εντυπωσιακή…
Newsroom
29.06.2023 | 15:33
UPD:29.06.2023, 15:36
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μετά από αρκετές κατασκοπευτικές αλλά και teaser φωτογραφίες, η ιταλική premium αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την εντυπωσιακή και άκρως επιθετική νέα SF90 XX Stradale. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως το μοντέλο θα έρθει και σε Spider cabrio έκδοση.
Και ενώ τα προηγούμενα XX μοντέλα της Ferrari ήταν αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, η νέα SF90 XX Stradale θα είναι νόμιμη για κυκλοφορία και σε δημόσιους δρόμους. Ωστόσο η εταιρία θα κατασκευάσει συνολικά 799 «κλειστές» και 599 «ανοικτές» εκδοχές της.
Το κινητήριο σύνολο (και στις δύο εκδοχές) είναι 0 V8 4,0 λίτρων twin-turbo ο οποίο εξακολουθεί να συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Δύο για τον μπροστινό άξονα και έναν μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Η συνδυαστική ισχύς είναι 1.030 άλογα σε αντίθεση με τα 1.000 της «απλής» έκδοσης.
Αποκλειστικά ο V8 κινητήρας αποδίδει 796 άλογα, ενώ τα τρία ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν 232 άλογα. Όντας βέβαια plug-in υβριδική, υπάρχει και μία μπαταρία 7.9 kWh η οποία μπορεί να κινήσει το νέο μοντέλο αμιγώς ηλεκτρικά για 25χλμ. με ανώτερη ταχύτητα κίνησης τα 135χλμ./ώρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 8τάχυτο διπλού συμπλέκτη, ενώ με κάθε αλλαγή ταχυτήτων υπάρχει ένας άγριος ήχος που θυμίζει σκάσιμο εξάτμισης. Σχετικά με τις επιδόσεις, τόσο η κλειστή όσο και η spider έκδοση κάνουν το 0-100 σε 2.3 δευτ. και έχουν τελική ταχύτητα στα 320χλμ./ώρα.
Σχεδιαστικά, το μοντέλο είναι πιο επιθετικό έχοντας μεγαλύτερο μπροστινό σπλίτερ, το οποίο διοχετεύει τον αέρα στο επανασχεδιασμένο κάτω μέρος του αμαξώματος, αυξάνοντα αισθητά τις κάθετες δυνάμεις. Ακόμη, υπάρχουν νέοι αεραγωγοί στο κέντρο του καπό, στον προφυλακτήρα, στους θόλους των τροχών και στο κάλυμμα του μοτέρ στο πίσω μέρος.
Μάλιστα στο πίσω μέρος υπάρχει μία αεροτομή, με την εταιρία να λέει πως είναι η πρώτη road-legal Ferrari από την F50 που έρχεται με στάνταρ εργοστασιακή αεροτομή. Συνολικά, η SF90 XX Stradale παράγει 530 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα.
Η SF90 XX Spider είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοια με την SF90 XX Stradale, με τη διαφορά ότι η οροφή μπορεί να ανοίξει σε 14 δευτερόλεπτα.