Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι ανησυχίες και οι προσπάθειες για ασφαλή στάθμευση και μεταφορά των ηλεκτρικών Ι.Χ. έχουν δημιουργήσει ένα μπάχαλο, το οποίο φαίνεται πως ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα.

Πρόσφατα είδαμε το αλαλούμ με τη μεταφορά EV στα ελληνικά καράβια τις ημέρες του Πάσχα. Αυτή τη φορά μεταφερόμαστε στην Βρετανία, και πιο συγκεκριμένα στο νοσοκομείο Alder Hey στο Λίβερπουλ, όπου ο πατέρας Alder Hey είχε ραντεβού για να μεταφέρει το γιο του για ειδικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με την καταγγελία του ίδιου, ο υπεύθυνος ασφαλείας του νοσοκομείου δεν του επέτρεψε να σταθμεύσει στο παρκινγκ του νοσοκομείου, λόγω… προσωρινής απαγόρευσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μάλιστα υπήρχαν και πινακίδες «Απαγορεύονται τα ηλεκτρικά οχήματα» ακριβώς έξω από τις εγκαταστάσεις, ενώ όταν ζήτησε τον λόγο από τον υπεύθυνο, εκείνος του είπε πως η μπαταρία του EV του θα μπορούσε να «αντιδράσει» με το μεταλλικό χώρο στάθμευσης με αποτέλεσμα να «πιάσει φωτιά» ή ακόμη και να «εκραγεί». Αν και αυτή η εξήγηση δεν έβγαζε νόημα στον ιδιοκτήτη του EV, συμμορφώθηκε και πάρκαρε έξω, καθώς δεν ήθελε να χάσει το ραντεβού του επτάχρονου γιου του.

Ο ίδιος δεν το άφησε έτσι και μετέφερε την διαμάχη του αυτή στα social όπου δημοσίευσε το έγγραφο το οποίο έστειλε ο ίδιος στο νοσοκομείο, αναφέροντας ότι τα οχήματα που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης φέρεται να έχουν 20 φορές περισσότερες πιθανότητες να πιάσουν φωτιά από τα ηλεκτρικά οχήματα και ζητά περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων του νοσοκομείου όσον αφορά την απαγόρευση.

Το νοσοκομείο Alder Hey εξέδωσε δήλωση στο BBC εξηγώντας ότι «έχει περιορίσει προσωρινά τη στάθμευση ηλεκτρικών οχημάτων σε έναν από τους μικρότερους χώρους πάρκιγνκ, γιατί αναβαθμίζουν το σύστημα πυρόσβεσης», μετά από ενημέρωση από την Υπηρεσία Πυροσβεστικής και Διάσωσης του Merseyside. Η δήλωση μάλιστα αναφέρει επίσης «Τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να μπορούν να σταθμεύουν στον κύριο χώρο στάθμευσης του νοσοκομείου μας», ο οποίος φέρεται να διαθέτει 14 ειδικές θέσεις εξοπλισμένες με φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Ενώ είναι γνωστό ότι οι πυρκαγιές των EV προκαλούν πολλά προβλήματα στους πυροσβέστες καθώς σβήνουν πολύ δύσκολα, ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η απόφαση του νοσοκομείου δεν υποστηρίζεται από στοιχεία. Ο Colin Walker, ο οποίος είναι επικεφαλής του τομέα μεταφορών στην ερευνητική ομάδα Energy And Climate Intelligence Unit, επικαλέστηκε στοιχεία από την EV FireSafe, σύμφωνα με τα οποία τα οχήματα με βενζινοκινητήρες έχουν πάνω από 80 φορές περισσότερες πιθανότητες να πάρουν φωτιά από ό,τι τα EV.

Σύμφωνα με μια άλλη έκθεση της Σουηδικής Υπηρεσίας Πολιτικής Απρόβλεπτης Ανάγκης, το 2022 σημειώθηκαν κατά μέσο όρο 3,8 πυρκαγιές ανά 100.000 EV και υβριδικά, που είναι σημαντικά χαμηλότερες από τον μέσο όρο των 68 πυρκαγιών ανά 100.000 αυτοκίνητα όλων των τύπων καυσίμων (συμπεριλαμβανομένων των εμπρησμών).