Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν για τον Μάιο του 2024, δείχνουν ότι οι γερμανικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά κατά 30,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023. Αυτή η πτώση στα νούμερα των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία, υπογραμμίζει μια ευρύτερη τάση μείωσης του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές τους.
Ειδικότερα για τη Γερμανία, το πρώτο 3μηνο του 2024 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έχουν μειωθεί κατά 14.1% σε σύγκριση με το περσινό 3μηνο, ενώ για το μήνα Μάιο, το ποσοστό αυτό αγγίζει το 30.6%.
Από την άλλη πλευρά, από τα 236.425 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη Γερμανία τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 2,1%, με το μεγαλύτερο μερίδιο 38%. Το ντίζελ ήταν κοντά στη δεύτερη θέση, με 19 τοις εκατό της αγοράς και αύξηση 3,2 τοις εκατό. Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά 1,7 τοις εκατό.
Συνολικά, η Tesla υπέστη την πιο απότομη πτώση από κάθε άλλη μάρκα τον Μάιο, με τις πωλήσεις της να σημειώνουν μείωση 64% σε σχέση με πέρυσι. Από την αρχή του έτους, οι επιδόσεις τους παραμένουν εξίσου αδύναμες, με μείωση 41,4%.
Η μεγαλύτερη αιτία είναι η διακοπή των «βοηθειών» από το γερμανικό κράτος όπως οι φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά EV, κάτι που ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2024.