Του Γιώργου Παλληκάρη

Κάποτε οι μετακινήσεις αφορούσαν μονάχα τον οδηγό, τους επιβάτες και το αυτοκίνητο. Με τα χρόνια όμως αντιληφθήκαμε πως σε αυτή την εξίσωση πρέπει να μπει ένας ακόμα παράγοντας, αυτός του περιβάλλοντος. Οι μετακινήσεις δεν θα πρέπει να γίνονται εις βάρος της ατμόσφαιρας, του σπιτιού που ζούμε, αλλά με απόλυτο σεβασμό προς αυτό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι σα να έχεις τον καλύτερο προπονητή και τους καλύτερους παίχτες του κόσμου, αλλά με κάθε γκολ που σκοράρεις, να μειώνεται και κατά ένα μέτρο το γήπεδο. Κάποτε, ο αρχικός ενθουσιασμός της αυτοκίνησης, δεν άφηνε χώρο για τέτοιες σκέψεις. Πλέον όμως, αρκετές εταιρίες με πρώτη την Hyundai, άλλαξν το παιχνίδι. Ο στόχος είναι με κάθε γκολ, το γήπεδο να γίνεται ακόμα καλύτερο, ακόμα πιο πράσινο.

Στόχος, η ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Hyundai είναι από τις πρώτες εταιρίες που έστριψε το τιμόνι προς την βιώσιμη κινητικότητα. Ανακάλυψε πως με σωστές κινήσεις σε όλα τα στάδια κατασκευής ενός οχήματος, από την αλυσίδα εφοδιασμού, τις εγκαταστάσεις, μέχρι και την λειτουργία του ίδιου του οχήματος, το αποτύπωμα στο περιβάλλον μπορεί να μειωθεί σημαντικά, έως και να εκμηδενιστεί.

Ο δρόμος προς την ουδετερότητα άνθρακα

Το όραμα της Hyundai “Πρόοδος για την ανθρωπότητα” δεν περιλαμβάνει μόνο την τεχνολογική ανάπτυξη για την ευκολία της κινητικότητας, αλλά και την πρόοδο για ένα βιώσιμο μέλλον. Η εταιρία έχει θεσπίσει “Ολοκληρωμένες λύσεις για την κλιματική αλλαγή” για να επιτύχει ουδετερότητα ως το 2045, και προσπαθεί να δημιουργήσει ένα βιώσιμο λειτουργικό σύστημα για τις μελλοντικές γενιές επεκτείνοντας την δυνατότητες εξηλεκτρισμού και πραγματοποιώντας μια επιτυχημένη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με καθαρή κινητικότητα.

Με 100% χρήση ενέργειας προερχόμενης από ανανεώσιμες πηγές

Η Hyundai προωθεί τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα για τη μετάβαση στη χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παγκοσμίως. Για την επίτευξη αυτού του στόχου μέχρι το 2045, 5 χρόνια νωρίτερα από το συνιστώμενο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί από την παγκόσμια πρωτοβουλία RE100 (Climate Group), θα ολοκληρώσει τη μετατροπή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στα εργοστάσιά της στην Ευρώπη, την Ινδία, τις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα. Όσον αφορά τα εργοστάσιά στην Ινδία, περίπου το 85% της ηλεκτρικής τους ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας χάρη σε μια εξωτερική εταιρεία παροχής ενέργειας, ενώ έχουν ήδη εγκατασταθεί εκεί ηλιακά πάνελ κλίμακας 3,2 MW. Περίπου 19MW ηλεκτρικής ενέργειας παράγονται από ηλιακούς συλλέκτες στα εργοστάσιά στην Κορέα, στο Asan και στο Ulsan, και η μπαταρία ESS είναι συνδεδεμένη με την ενέργεια που παράγεται από την ηλιακή ενέργεια.

Η «πράσινη» πορεία σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού

Η Hyundai ενθαρρύνει την ουδετερότητα του άνθρακα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού μέχρι το 2045, η οποία περιλαμβάνει τους προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων της. Οι κτιμώμενες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τον εφοδιασμό μιας αλυσίδας είναι 18,36 εκατομμύρια CO2-eq, που είναι περίπου το 18% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των προϊόντων της Hyundai. Βραχυπρόθεσμα, σκοπεύει να δημιουργήσει ένα σύστημα παρακολούθησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην αλυσίδα εφοδιασμού για να προκαλέσει την ουδετερότητα των προμηθευτών ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, και μακροπρόθεσμα, σχεδιάζει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην αλυσίδα εφοδιασμού μέσω της εφαρμογής υλικών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και οικολογικού σχεδιασμού.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα που σέβονται το περιβάλλον και μειώνουν το αποτύπωμα στο ελάχιστο

Όλα τα παραπάνω είναι το ένα μέρος της προσπάθειας για βιώσιμη κινητικότητα. Το δεύτερο μέρος, είναι το τελικό προϊόν, το μοντέλο που θα έχει στα χέρια του ο καταναλωτής και θα χρησιμοποιεί για χρόνια. Ένα προϊόν το οποίο έρχεται να αποδείξει έμπρακτα όλη την προσπάθεια για μετακινήσεις με σεβασμό στο περιβάλλον.

Τα μοντέλα IONIQ δεν είναι απλώς καθαρά από θέμα ρύπων, αλλά πολλά από τα στοιχεία της καμπίνας είναι κατασκευασμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά με 100% βιώσιμη προέλευση όπως φυτικές ίνες, ανακυκλωμένα μπουκάλια PET και ειδικά επεξεργασμένο δέρμα. Ακόμα και η βαφή που έχει χρησιμοποιηθεί για την καμπίνα προέρχεται από φυτικά εκχυλίσματα, μειώνοντας σε τεράστιο βαθμό το αποτύπωμα που απαιτούνται για την δημιουργία τους.

Κάθε IONIQ  περιέχει
– Μέχρι 32 ανακυκλωμένα μπουκάλια PET
– 730g ζαχαροκάλαμο και ανάμεικτο καλαμπόκι
– 294g μαλλί
– 200g έλαιο λιναρόσπορου
– 0,08 τετραγωνικά μέτρα ανακυκλώσιμου χαρτιού
Στο μέλλον, το IONIQ θα είναι πρωτοπόρος της ορθής κατανάλωσης και της βιωσιμότητας, δείχνοντας για παράδειγμα πώς νέα αυτοκίνητα μπορούν να κατασκευαστούν από τα ανακυκλωμένα απορριπτόμενα μέρη προηγούμενων μοντέλων IONIQ.

Η Hyundai Motor σχεδιάζει να παρουσιάσει 17 νέα μοντέλα BEV έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων της πολυτελούς μάρκας Genesis, και στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις BEV σε 1,87 εκατομμύρια μονάδες έως το 2030.

Παράλληλα η εταιρία συμμετέχει σε περισσότερες από 35 εκστρατείες καθαρισμού ακτών και θαλασσών κάθε χρόνο, βάζοντας ένα ακόμα λιθαράκι σε όλη αυτή τη μεγάλη προσπάθεια.

Η Hyundai φαίνεται πως είναι από τις λίγες εταιρίες που έχει βρει την μαγική συνταγή για καθαρές μετακινήσεις που δεν υπολείπονται ούτε σε επιδόσεις ούτε σε ανέσεις. Με τις ανάλογες επενδύσεις και τον σωστό στόχο, οι μετακινήσεις γίνονται πιο πράσινες από ποτέ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης