Του Γιώργου Παλληκάρη
Πριν λίγες ημέρες ταξιδέψαμε στην πρωτεύουσα της Ισπανίας και σας μεταφέραμε τις πρώτες εικόνες αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της 11ης γενιάς του θρυλικού πλέον Honda Civic. Παρά το γεγονός πως μας… «έτρωγαν» τα χέρια να γράψουμε για την βελτιωμένη οδική συμπεριφορά του μοντέλου, η εταιρία ζήτησε από όλους τους δημοσιογράφους να μην δημοσιεύσουν την εμπειρία τους πίσω από το τιμόνι μέχρι τις 28 Ιουνίου και φυσικά σεβαστήκαμε αυτή την επιθυμία.
Ανήκοντας στην μεγάλη κατηγορία λοιπόν, έχει κάνει και μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί και κινείται, ενώ διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό, όντας πιο καθαρό αλλά και «γκαζιάρικο» από ποτέ. Πιο συγκεκριμένα, το νέο Civic συνδυάζει έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξοπλίζονται με ένα νέο σύστημα μετάδοσης, το οποίο δεν διαθέτει γρανάζια για καλύτερη απόδοση της ροπής. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 184 ίππους και 315 Nm ροπής με το 0-100 να έρχεται σε 7.8 δευτ. και την κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρία να είναι στα 4.7 λτ./100χλμ., με το trip computer μας να δείχνει το εξίσου εντυπωσιακό 5.2 λτ./100χλμ. με οδήγηση χωρίς περιορισμούς.
Συνολικά πίσω από το τιμόνι του νέου Civic «γράψαμε» πάνω από 330χλμ. έχοντας την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε ανηφόρες, κατηφόρες, πλακόστρωτα σοκάκια, ακόμα και χωράφια. Αρχικά το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει είναι πως ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με τρείς διαφορετικούς τρόπους (αμιγώς ηλεκτρικά, αμιγώς θερμικά, υβριδικά), η εναλλαγή γίνεται αυτόματα από τον εγκέφαλο, αλλά σαν οδηγός δεν καταλαβαίνεις ποτέ την διαφορά. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως το λογισμικό επιλέγει αυτόματα με ποιον τρόπο ή συνδυασμό θα παρέχει την ενέργεια στους τροχούς, ώστε να υπάρχει η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, χωρίς να υπάρχει ποτέ υστέρηση στο γκάζι.
Μετά από μισή ώρα πίσω από το τιμόνι του, νιώθαμε πως το οδηγούσαμε εδώ και χρόνια, μην έχοντας το παραμικρό άγχος, ακόμα και όταν «πήξαμε» στην κίνηση της Μαδρίτης. Το νέο Civic έχει πλέον ξεκούραστο και ήσυχο χαρακτήρα, χωρίς να του λείπει το γκάζι ( κι ας μην σε κολλάει στο κάθισμα καθώς για αυτό έρχεται το Type-R), έχοντας πάντα για παρέα μία εξαιρετική κατανάλωση που σίγουρα είναι το No1 ζητούμενο στις μέρες μας. Είναι ένας άξιος premium παίχτης της κατηγορίας D και το δηλώνει τόσο με τον εξοπλισμό, όσο και με τα ποιοτικά υλικά αλλά και το πάτημα του στον δρόμο.
Το νέο Civic θα έρθει στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβριο, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα και οι τιμές διάθεσης του, τις οποίες θα μάθετε όπως πάντα στο zougla.gr. Μέχρι τότε, μπορείτε εδώ να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για το εσωτερικό και την τεχνολογία του αυτοκινήτου,