Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Στις αρχές του μήνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Ralf Brandstätter, δήλωσε πως σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ο γερμανικός όμιλος έχει κάνει πολύ μεγάλα βήματα προς τον ηλεκτρικό μετασχηματισμό του. 35 δισ. ευρώ για τον εξηλεκτρισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Group έχει επενδύσει τεράστια ποσά για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας και τις ψηφιακές τεχνολογίες, με στόχο να βρίσκεται σύντομα στο Νο1 παγκοσμίως όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση.

Σύμφωνα με μελέτη της UBS, του χρηματοπιστωτικού κολοσσού με έδρα την Ελβετία, από το 2022 κιόλας, ο γερμανικός κολοσσός θα αποτελεί σημείο αναφορά για τους υπόλοιπους κατασκευαστές, είτε παραδοσιακούς είτε νέους στον χώρο της αυτοκίνησης.

Τον επόμενο χρόνο η VW θα είναι ο ηγέτης, καθώς διαθέτει τον μεγαλύτερο τεχνολογικό βαθμό ετοιμότητας για την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, η UBS προτρέπει τους επενδυτές να προτιμήσουν τη μετοχή της Volkswagen, αυξάνοντας την τιμή-στόχο της κατά 50% με ορίζοντα δωδεκαμήνου, από τα 200€ στα 300€.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πλαίσιο διεξαγωγής της μελέτης, ειδικοί αποσυναρμολόγησαν πλήρως ένα ID.3. Μελετώντας το, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (ΜΕΒ) του Volkswagen Group αντιπροσωπεύει σήμερα το πιο εντυπωσιακό τεχνολογικό υπόβαθρο που έχει παρουσιαστεί από μία αυτοκινητοβιομηχανία πάνω στην ηλεκτροκίνηση.

Τα βασικά ευρήματα της μελέτης της UBS είναι τα εξής:

• Η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) που αποτελεί τη βάση για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen είναι πλήρως ανταγωνιστική ως προς το κόστος με αντίστοιχες προσεγγίσεις που προέρχονται από μάρκες που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Το Volkswagen Group με τη ΜΕΒ επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης, την κατασκευαστική ευελιξία και την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.

• Όσον αφορά το κόστος της μπαταρίας, το ID.3 συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών καλύτερων μοντέλων παγκοσμίως, με κόστος περίπου 100 USD ανά κιλοβατώρα.

• Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από κορυφαίους κατασκευαστές, όπως οι μάρκες του Volkswagen Group, ενδέχεται να έχουν φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτά των σημερινών μοντέλων εσωτερικής καύσης, ως προς το κόστος και τα περιθώρια κέρδους, πριν το 2025.

• Όσον αφορά την πλατφόρμα λογισμικού και το οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης, το Volkswagen Group βρίσκεται μπροστά από τους υπόλοιπους «παραδοσιακούς» κατασκευαστές αυτοκινήτων.

 

70 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030

Η πλατφόρμα MEB είναι αυτή που κάνει τη διαφορά.

Ο γερμανικός όμιλος επενδύει συνολικά 35 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025, για την ευρεία διάδοση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Οι μάρκες του Group παρέδωσαν σε πελάτες 231.600 ηλεκτρικά οχήματα το 2020 – περισσότερο από τρεις φορές τον αντίστοιχο αριθμό του 2019. Μέχρι το 2030, θα λανσάρει περίπου 70 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εκ των οποίων περίπου 20 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Η τεχνολογική και οικονομική ραχοκοκαλιά της ηλεκτρικής επίθεσης είναι η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα, προσφέρει μεγάλη αυτονομία, άφθονους εσωτερικούς χώρους και υψηλή απόδοση.

Από το καλοκαίρι, η Volkswagen θα προσφέρει στους ιδιοκτήτες των ID. μια ασύρματη ενημέρωση λογισμικού (over-the-air) κάθε 3 μήνες. Εκτός από τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του λογισμικού και των επιδόσεων του οχήματος, αυτές οι ενημερώσεις ενδέχεται επίσης να περιέχουν νέες λειτουργίες και επιλογές εξατομίκευσης.

 

7 στα 10 αυτοκίνητα της VW στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030

H Volkswagen έχει στα σκαριά και ηλεκτρικό cabrio

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης