Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η BMW εργάζεται πυρετωδώς στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών της οχημάτων, η οποία θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Neue Klasse, με το πρώτο μοντέλο να μας συστήνεται το 2025.  Ανάμεσα στις πολλές καινοτομίες που θα συνοδεύουν τη νέα πλατφόρμα, η σημαντικότερη είναι η έκτη γενιά μπαταριών οι οποίες θα προσφέρουν έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία στα ηλεκτρικά μοντέλα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εξετάζοντας καλύτερα τον σχεδιασμό των νέων στοιχείων μπαταρίας, η εταιρεία λέει ότι θα έχουν διάμετρο 46 χιλιοστών και δύο διαφορετικά διαθέσιμα ύψη ανάλογα με την εφαρμογή τους. Η χημεία των κυττάρων θα περιλαμβάνει περισσότερη περιεκτικότητα σε νικέλιο στην πλευρά της καθόδου, ενώ η περιεκτικότητα σε κοβάλτιο θα μειωθεί. Στην πλευρά της ανόδου, με τη σειρά της, η περιεκτικότητα σε πυρίτιο θα αυξηθεί και αυτή η νέα χημεία θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο από 20% υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας.

Μεταξύ άλλων αλλαγών, η Neue Klasse θα εισαγάγει επίσης ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt, βελτιστοποιώντας περαιτέρω τον τρόπο παροχής ενέργειας στους σταθμούς γρήγορης φόρτισης DC. Η BMW υπόσχεται ότι με αυτό το τρόπο θα μειώσει τους χρόνους φόρτισης από 10 σε 80% κατά περίπου 30%.

Ακόμη η BMW εκτιμά ότι η τιμή της μπαταρίας θα μειωθεί έως και 50 τοις εκατό σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες πέμπτης γενιάς. Για να εξασφαλίσει λοιπόν την παραγωγή των μπαταριών που απαιτούνται για τα οχήματα που βασίζονται στη Neue Klasse, η BMW θα ανοίξει νέα εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη και την Κίνα με προβλεπόμενη συνολική ετήσια χωρητικότητα έως 20 GWh. 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης