Του Λουκά Παπαλάμπρου
Έπειτα από πολύμηνη αναμονή, η Jeep παρουσίασε επιτέλους τη νέα γενιά του θρυλικού τετρακίνητου μοντέλου με τη μάτσο εμφάνιση, τα περιπετειώδη χαρακτηριστικά και τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες.
Το καινούργιο Wrangler έκανε πρεμιέρα στην έκθεση του Λος Άντζελες, με την εμπορική του πορεία να ξεκινά από την αγορά των ΗΠΑ τον Ιανουάριο του 2018. Στην Ευρώπη θα έρθει λίγο αργότερα, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί ο ακριβής χρόνος λανσαρίσματος.
Το «σκληροτράχηλο» Jeep βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας, φέρει νέα ανάρτηση και πολλά τμήματα του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου κατά 90 κιλά περίπου σε σχέση με τον προκάτοχό του και να αυξηθεί η ακαμψία.
Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν ριζικές αλλαγές. Η φιλοσοφία του Wrangler παραμένει ίδια ίδια, με τους ανθρώπους της αμερικανικής φίρμας να τροποποιούν κάποια συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος, όπως τα φώτα, τους προφυλακτήρες, το καπό και το παρμπρίζ, δίνοντας ένα πιο μοντέρνο τόνο στην εικόνα του αυτοκινήτου. Επίσης, έγιναν σημαντικές βελτιώσεις στη δομή, ώστε να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις δοκιμές πρόσκρουσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ.
Η καμπίνα του Wrangler θυμίζει έντονα αυτή του Renegade, συνδυάζοντας το αυθεντικό περιπετειώδες στιλ με την ευελιξία. Διακρίνεται η οθόνη στο κέντρο της κονσόλας, το τριάκτινο τιμόνι, οι κλασικές χειρολαβές στις κολόνες και μπροστά από τον συνοδηγό, καθώς και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι διαθέσιμος και με ψηφιακή οθόνη. Ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής, φέρει σύστημα πολυμέσων συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, δύο θύρες USB, WiFi και πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των παραδοσιακών δερμάτινων μαύρων επενδύσεων ή πιο έντονων χρωμάτων, όπως το κόκκινο. Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο Wrangler έχει αναβαθμιστεί σημαντικά από πλευράς ποιότητας και προσφέρει τη βέλτιστη ευρυχωρία στους επιβάτες.
Θα είναι διαθέσιμο ως δίθυρο ή τετράθυρο και με σκληρή ή μαλακή οροφή, με τον πελάτη να έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δεκάδων συνδυασμών σε πόρτες, οροφή και παρμπρίζ. Το δίθυρο Wrangler θα προσφέρεται στις εκδόσεις Sport, Sport S και Rubicon, ενώ το τετράθυρο στις Sport, Sport S, Sahara και Rubicon, με την τελευταία να είναι η πιο εντυπωσιακή αισθητικά.
Για πρώτη φορά, το εμβληματικό μοντέλο τροφοδοτείται από έναν δίλιτρο κινητήρα ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα παροχής 48 volt. Το μοτέρ αποδίδει 268 ίππους και 400 Nm ροπής και είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Σύμφωνα με τη Jeep, διακρίνεται για την απόδοση και την οικονομία καυσίμου.
Ακολουθεί ο V6 3,6 Pentastar κινητήρας βενζίνης των 285 ίππων και 352 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων ή αυτόματου 8 σχέσεων, εμφανίζοντας κατανάλωση 10,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.
Η παραγωγή του Wrangler έχει ξεκινήσει στις εγκαταστάσεις του Οχάιο. Στα μέσα του 2018 θα περάσει την πόρτα του εργοστασίου η έκδοση με την ηλεκτρική οροφή και στο τέλος αυτή με τον V8 3.0 turbodiesel κινητήρα.