Οι πρώτες συζητήσεις άρχισαν στα τέλη του 2018. Συνεχίστηκαν την άνοιξη του 2019. Ήταν ο Όμιλος Peugeot – Citroen που επέμενε στη διεξαγωγή αυτού του διαλόγου με τη FIAT – Chrysler Automobiles (FCA), παρά το γεγονός ότι οι δύο πρώτες επαφές κατέληξαν σε αποτυχία.
Τον Ιούνιο που μας πέρασε η Renault μπήκε ξαφνικά στο παιχνίδι, αλλά, ενώ όλα έδειχναν πως υπάρχουν δυνατότητες επίτευξης συμφωνίας, την τελευταία στιγμή τα πάντα ακυρώθηκαν.
Από την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου ωστόσο φαίνεται πως η συγχώνευση του αιώνα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εισήλθε για τα καλά σε φάση υλοποίησης των προγαμιαίων όρκων.
Μιλάμε για τον «γάμο του αιώνα», διότι ακόμη και η εξαγορά της Opel από την PSA ήταν μικρότερης εμβέλειας επιχειρηματική πράξη.
Επιχειρηματικά η συνεργασία των Γάλλων με τους Ιταλο-αμερικανούς σημαίνει πως βρίσκεται στα σκαριά η τέταρτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.
Εμβληματικές μάρκες όπως FIAT, Alfa Romeo, Citroën, DS, Chrysler, Jeep, Opel, Peugeot και Maserati θα βρεθούν κάτω από την ίδια στέγη. Απέναντι σε αυτόν τον υπερόμιλο θα βρεθούν οι τρεις ανταγωνιστές της αυτοκινητοβιομηχανίας: η Toyota, η Renault-Nissan και το Volkswagen Group.
Έδωσαν τα χέρια μέσα στα μεσάνυχτα
Τα μέλη του Δ.Σ. των Groupe PSA και FCA έδωσαν τα χέρια στην έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης. Οι δύο όμιλοι θα συγχωνευτούν, με τη συστέγασή τους σε μία κοινή εταιρεία. Στόχος τους είναι να οικοδομήσουν έναν παγκόσμιο ηγέτη στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της νέας εποχής.
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, κάθε πλευρά θα κατέχει μερίδιο της τάξεως του 50%. Η συγχώνευση των δύο κολοσσών θα δημιουργήσει τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο οχημάτων, με έσοδα 170 δις ευρώ, κέρδη 11 δις και πωλήσεις που ξεπερνούν τα 8,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Πρόεδρος θα είναι ο John Elkann και Διευθύνων Σύμβουλος ο Carlos Tavares
Πρόκειται για μία στρατηγικής σημασίας κίνηση από τις δύο εταιρείες που αλλάζει τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκίνηση, με το γαλλικό group να εκμεταλλεύεται την ισχυρή παρουσία της FCA στη Βόρεια και Λατινική Αμερική, και τη FΙΑΤ Chrysler τη δυναμική της PSA στην Ευρώπη.
«Σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον με νέες προκλήσεις στους τομείς της διασυνδεδεμένης, ηλεκτροκίνητης, διαμοιρασμένης και αυτόνομης κινητικότητας, η συνδυασμένη επιχειρηματική οντότητα θα αξιοποιήσει το ισχυρό της παγκόσμιο αποτύπωμα στον τομέα της Έρευνας και Εξέλιξης προωθώντας την καινοτομία και αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις με ταχύτητα και υψηλή κεφαλαιακή απόδοση» επισημαίνει η PSA στην ανακοίνωσή της.
Ο Carlos Tavares, επικεφαλής του γαλλικού Group, έκανε λόγο για έναν λαμπρό δρόμο και μία παγκόσμια δύναμη μεγάλης αξίας, ενώ ο CEO της FCA, Mike Manley, εμφανίστηκε ενθουσιασμένος για την ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Η έδρα του νέου ομίλου θα βρίσκεται στην Ολλανδία, με το Διοικητικό Συμβούλιο να απαρτίζεται από 11 μέλη. Τα έξι εξ αυτών θα οριστούν από το Groupe PSA και τα πέντε από τη FIAT Chrysler Automobiles.
Πρόεδρος θα είναι ο John Elkann και Διευθύνων Σύμβουλος ο Carlos Tavares. H θητεία τους, όπως και αυτή των μελών του Δ.Σ., θα έχει ισχύ 5 χρόνων.
Μόλις ολοκληρωθεί η συγχώνευση, η εταιρεία θα εισαχθεί στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, του Παρισιού και του Μιλάνου, με τη FCA να διανέμει στους μετόχους μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ αίροντας συγχρόνως τη συμμετοχή της στην εταιρεία Comau και την Peugeot να διανέμει από την πλευρά της στους δικούς της μετόχους το 46% της συμμετοχής στην εταιρεία Faurecia.
Επιπλέον, με τη σύμπραξη θα εξοικονομηθούν κόστη αξίας 3,7 δις ευρώ τον πρώτο χρόνο, με τις δύο πλευρές να δεσμεύονται ότι δεν θα κλείσει κανένα από τα εργοστάσια.