Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Πρακτικές δοκιμές ενός αισθητήρα ελαστικών που είναι προσαρτημένος στην εσωτερική επιφάνεια του ελαστικού ξεκίνησε η Yokohama σε συνεργασία με την Zenrin.Στις δοκιμές αυτές χρησιμοποιούνται αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με ελαστικά τα οποία εκτός του αισθητήρα είναι «φορτωμένα» με ηλεκτρονικά μηχανήματα.
Η Yokohama Rubber στοχεύει στην υλοποίηση μιας νέας δραστηριότητας προστιθέμενης αξίας στα ελαστικά, η οποία θα παρέχει πληροφορίες πίεσης ελαστικών και δεδομένα θέσης GPS, μαζί με τις άφθονες πληροφορίες πλοήγησης της Zenrin.
Από τις δοκιμές θα εξετασθούν τα ελαστικά και θα γίνουν οι κατάλληλες μετατροπές έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια στα ελαστικά των καταναλωτών. Να έχουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και ασφάλεια αλλά και οικονομία στην κατανάλωση καυσίμων. Γιατί όσο καλύτερη κύλιση έχει ένα ελαστικό τόσο λιγότερη κατανάλωση στα καύσιμα έχει.
Το TPRS της Yokohama Rubber είναι μια απάντηση στις αλλαγές που βιώνει η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως το CASE1 και το MaaS2. Οι πρωτοβουλίες CASE και MaaS που περιλαμβάνονται στο Yokohama Transformation 2023 (YX2023), το μεσοπρόθεσμο σχέδιο διαχείρισης της Yokohama Rubber για τις χρήσεις 2021-2023, περιλαμβάνουν την προώθηση μιας νέας υπηρεσίας διαχειριστικών λύσεων ελαστικών.
Η υπηρεσία βασίζεται στην ανάπτυξη ενός SensorTire (Internet of Things [IoT ] ελαστικού) με λειτουργικότητα ανίχνευσης και ισχυρότερες, πιο ευέλικτες δυνατότητες υπηρεσιών.Η τρέχουσα πρακτική δοκιμή του συστήματος αρχικά στοχεύει στον προσδιορισμό των πλεονεκτημάτων του για το προσωπικό συντήρησης οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων που σχετίζονται με την συντήρηση και την αλλαγή ελαστικών.
Όλα τα δεδομένα από τις δοκιμές αξιοποιούνται και τα ελαστικά γίνονται ακόμη πιο ασφαλή. Στην Ελλάδα τα ελαστικά YΟΚΟΗΑΜΑ αντιπροσωπεύονται από το 1957 από την εταιρεία ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ ΑΕ.