Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η επικράτηση των ηλεκτρικών μοντέλων έχει αλλάξει ριζικά τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες δημιουργούν νέες πλατφόρμες και μεγαλώνουν σε μέγεθος τις μπαταρίες. Πολλοί έχουν ήδη βιαστεί να προεξοφλήσουν πως τα ηλεκτρικά νέα μοντέλα θα είναι όλα μεγαλύτερα και πως θα χαθεί σταδιακά η κατηγορία των «μικρών» αυτοκινήτων καθώς περιορίζει αρκετά τα κέρδη των εταιριών, στη νέα πραγματικότητα της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η BMW δήλωσε πρόσφατα ότι η κίνησή της προς τα EV δεν θα την οδηγήσει στο να εγκαταλείψει «το χαμηλότερο τμήμα της γκάμας». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, ανέφερε στο Reuters πως είναι λάθος για μια premium αυτοκινητοβιομηχανία να εγκαταλείπει το χαμηλότερο τμήμα της αγοράς, το οποίο οφείλει να είναι ο πυρήνας της επιχείρησής.

Αυτή η στρατηγική είναι διαφορετική από την προσέγγιση της Mercedes-Benz, η οποία ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι θα επικεντρώσει το 75% των επενδύσεών της σε μεγαλύτερα και ακριβότερα οχήματα. Ο Γερμανός αντίπαλος της BMW δεν εγκαταλείπει εντελώς την μικρή κατηγορία, αλλά σχεδιάζει να μειώσει τη βασική γκάμα της από επτά σε τέσσερα μοντέλα και έχει ήδη αποφασίσει να καταργήσει την A-Class στην αγορά των ΗΠΑ. Η εταιρεία σκοπεύει να κατηγοριοποιήσει τη γκάμα της σε τρεια group: Entry Luxury, Core Luxury και Top-End Luxury. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία Entry Luxury θα κυκλοφορήσει το 2024 και θα κυκλοφορεί στην αποκλειστική πλατφόρμα MMA της εταιρείας.

Ενώ η BMW δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την κατώτερη κατηγορία της αγοράς με τα EV της, οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων θα μπορούσαν να «σκοτώσουν» μικρότερα μοντέλα με θερμικό κινητήρα. Μια αναφορά στις αρχές του τρέχοντος έτους έδειξε ότι τα μοντέλα BMW που χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική UKL δεν μπορούν εύκολα να φιλοξενήσουν νέα υβριδικά συστήματα κίνησης, τα οποία χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να βελτιώσουν την απόδοση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, η κατασκευή μικρότερων ηλεκτρικών οχημάτων συνοδεύεται από προκλήσεις. Η αυτονομία που προσφέρει ένα EV εξακολουθεί να έχει σημασία για πολλούς πελάτες, καθώς η υποδομή φόρτισης εξακολουθεί να λείπει σε πολλές χώρες. Τα μικρότερα αυτοκίνητα έχουν ελάχιστο χώρο για μεγάλες, βαριές μπαταρίες, προσθέτοντας ακόμη μεγαλύτερη πολυπλοκότητα σχεδιασμού και απόδοσης. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων μικρής κατηγορίας θα είναι ευκολότερος καθώς οι μπαταρίες γίνονται πιο αποδοτικές (μικρότερες, πιο πυκνές και ελαφρύτερες) και η κατάσταση στο δίκτυο φόρτισης βελτιώνεται.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης