Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ο Lei Jun, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi κάνει τα πάντα για να γίνει ο νέος Elon Musk, ακόμα και να κοιμηθεί στο πάτωμα. Πιο συγκεκριμένα, για να τιμήσει το ορόσημο της παραγωγής των 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων SU7, ο Lei δημοσίευσε μια φωτογραφία με τον εαυτό του να κοιμάται στο χώρο του εργοστασίου, μια αναφορά στους διάσημους ισχυρισμούς του Musk ότι έκανε το ίδιο κατά τα πρώτα χρόνια της Tesla (χωρίς όμως να κατονομάζει ρητά τον Αμερικανό ομόλογό του).


Το αφεντικό της Xiaomi μοιράστηκε τη φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την ακόλουθη λεζάντα: «Οι Netizens με προέτρεψαν να πάω στο εργοστάσιο για να σφίξω τις βίδες. Στην πραγματικότητα, πηγαίνω εκεί συχνά. Έφτασα νωρίς σήμερα το πρωί. Ήρθα πολύ νωρίς και πήρα έναν υπνάκο στο εργαστήριο. Αναπάντεχα, όταν ξύπνησα, είχαν ολοκληρωθεί 100.000 μονάδες. Από την κυκλοφορία του SU7 μέχρι σήμερα, μας πήρε μόνο 230 ημέρες για να παράγουμε 100.000 μονάδες! Ως νεοεισερχόμενος στην αυτοκινητοβιομηχανία, αυτή η ταχύτητα είναι πολύ αξιοσημείωτη».


Παρά τις εντυπωσιακές προδιαγραφές και την τεχνολογία αιχμής, η τιμή του SU7 είναι χαμηλότερη του Tesla Model 3 στην Κίνα, ξεκινώντας από 215.900 γιεν (30.000 δολάρια). Το κορυφαίο μοντέλο, το εστιασμένο στις επιδόσεις Xiaomu SU7 Ultra, τιμάται στα ¥814.900 ($112.500) και πρόσφατα σημείωσε χρόνο γύρου 6:46,874 στο Nürburgring.

Ωστόσο, ενώ το ορόσημο των 100.000 μονάδων είναι ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα, η Xiaomi εξακολουθεί να χάνει χρήματα για κάθε EV που παράγει – καμία έκπληξη, αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή είναι η πραγματικότητα για τους περισσότερους νεοεισερχόμενους στον χώρο των EV. Οι αναλυτές υποδεικνύουν ότι η εταιρεία θα γίνει επικερδής, όταν οι ετήσιες πωλήσεις φτάσουν μεταξύ 300.000 και 400.000 μονάδων. Ο Ji Guo Wei, διευθυντής του εργοστασίου EV της Xiaomi, αποκάλυψε ότι η εταιρεία παρέδωσε 20.000 SU7 μόνο τον Οκτώβριο.