Πριν από 110 χρόνια, στη Βιέννη της Αυστρίας γεννήθηκε ο Karl Abarth, ένας άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με τους αγώνες και τα γρήγορα αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Βιεννέζος λάτρεψε την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία και δεν δίστασε να αλλάξει υπηκοότητα και να μετονομαστεί από Karl σε Carlo. Από παιδί ανέπτυξε μια ιδιαίτερη αγάπη για τη μηχανολογία, ενώ ως έφηβος ξεκίνησε την καριέρα του σχεδιάζοντας μοτοσυκλέτες και ποδήλατα. Σε ηλικία μόλις 20 ετών είχε την πρώτη του αγωνιστική εμπειρία με μηχανές, ενώ ξεκίνησε και τις βελτιώσεις, μια ασχολία που θα εξέλισσε μερικά χρόνια αργότερα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο στον χώρο του αυτοκινήτου.

Ο Carlo εγκατέλειψε τους αγώνες το 1949 λόγω δύο σοβαρών ατυχημάτων και ίδρυσε στην Μπολόνια την Abarth, μία μάρκα με σήμα τον σκορπιό, που αποτελεί ακόμη και σήμερα σημείο αναφοράς του πάθους για ταχύτητα.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σκοπός της εταιρείας ήταν η δημιουργία αυτοκινήτων και εξαρτημάτων για αγώνες, καθώς και η βελτίωση σπορ και αγωνιστικών οχημάτων. Την ίδια χρονιά σχεδίασε ένα πακέτο αναβάθμισης για το Fiat Topolino, δελεάζοντας το κοινό αλλά και τις Alfa Romeo και Maserati.

Τα εξαρτήματα του Abarth, ειδικά τα συστήματα εξαγωγής, γίνονται ανάρπαστα και η φήμη του ξεπερνά τα σύνορα της Ιταλίας. Η έλευση του Fiat 500 το 1957 του έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσει ένα πραγματικά προσιτό σπορ αυτοκίνητο, αλλά και παράλληλα ένα ιδανικό αγωνιστικό για νέους οδηγούς. Η μηχανολογική ιδιοφυΐα του Carlo εστίασε σε μία σειρά αλλαγών, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του μικρού Fiat και χαρίζοντάς του επιδόσεις και δυναμική οδική συμπεριφορά.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχοντας στενή συνεργασία για σειρά ετών, το 1971 η Fiat απέκτησε τον έλεγχο της Abarth. Σεβόμενη την ιστορία του ιδρυτή της, συνέχισε να δημιουργεί αυτοκίνητα που εντυπωσίαζαν με το στυλ και τις επιδόσεις τους. Παράλληλα με συνεπή εμπλοκή, κυρίως στους αγώνες ράλι, η Abarth συνέχισε να απολαμβάνει όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση.

Ένας ισχυρός χαρακτήρας, με πάθος για την τελειότητα και αστείρευτη αγάπη για το αυτοκίνητο και τους αγώνες, ο Carlo Abarth σημάδεψε με την παρουσία του τον χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και την ιστορία της Fiat. Τα οχήματα με τον «σκορπιό» εξακολουθούν διαχρονικά να ξεχωρίζουν. Σύγχρονα μοντέλα όπως αυτά της σειράς Abarth 595 και το Abarth 124 Spider συνεχίζουν μέχρι σήμερα την παράδοση του θρυλικού ιδρυτή.

Οι σταθμοί στη ζωή του Carlo Abarth

1908: O Karl Abarth γεννιέται στη Βιέννη

1928: Ο Abarth συμμετέχει στον πρώτο αγώνα του με μηχανή. Την ίδια χρονιά κατακτά και την πρώτη του νίκη

1930: Έπειτα από ένα σοβαρό ατύχημα αποχωρεί προσωρινά από τους αγώνες

1939: Μεταναστεύει στην Ιταλία. Αλλάζει την υπηκοότητά του και το όνομά του σε Carlo

1946: O Abarth προσεγγίζει τον Ferdinand Porsche και μπαίνει στον χώρο του αυτοκινήτου

1949: Ιδρύεται η Abarth & C. και ξεκινά η κατασκευή κιτ βελτιώσεων

1950: Παρουσιάζεται το εμβληματικό Abarth 204A

1955: O Carlo Abarth αποφασίζει να μετατρέψει το Fiat 600 σε ένα προσιτό αγωνιστικό αυτοκίνητο και δημιουργεί το 750GT, ένα μοντέλο που κέρδισε σειρά διακρίσεων και ανέβασε στα ύψη τη φήμη της εταιρείας

1957: Η παρουσίαση του Fiat 500 δίνει την ευκαιρία στον Abarth να βρει την ιδανική βάση για τη δημιουργία μιας σειράς αγωνιστικών και σπορ εκδόσεων με εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλό κόστος

1965: Ο Abarth σε ηλικία 57 ετών σπάει στην πίστα της Monza το ρεκόρ επιτάχυνσης (στο 1/4 του μιλίου και στα 500 μέτρα)

1971: Η Fiat αποκτά τον έλεγχο της Abarth

1976: Έπειτα από μία επιτυχημένη πορεία (1974-1976) τo Abarth 124 Rally δίνει τη θέση του στο 131 Rally, το οποίο μέχρι το τέλος της καριέρας του θα κατακτήσει 3 παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών, 1 παγκόσμιο τίτλο οδηγών και μία φορά το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα

1979: Ο Carlo Abarth αφήνει την τελευταία του πνοή, η φιλοσοφία του όμως μένει ζωντανή μέσα από τα μοντέλα της Abarth που παράγονται μέχρι σήμερα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης