Το όνομά του φιγουράρει ανάμεσα στους μεγάλους δημιουργούς του χώρου του αυτοκινήτου. Αντισυμβατικός, δραστήριος, ευρηματικός, παθιασμένος. Η ζωή του Carlo Abarth μοιάζει με παραμύθι, γι΄ αυτό και η ομώνυμη φίρμα, ετοίμασε προς τιμήν του ένα όμορφο video που περικλείει όλο το πνεύμα του θρυλικού ιδρυτή.
Ο Carlo Abarth συνήθιζε να λέει ότι, «είναι πολύ μεγάλη η ικανοποίηση να ταπεινώνεις τα μεγάλα και ακριβά μοντέλα με ένα πιο μικρό και αδύναμο αυτοκίνητο». Η ζωή του όλη, άλλωστε, στηρίχθηκε πάνω σε αυτό το πάθος, να αγωνίζεται και αντίθετα από κάθε λογική και κάθε πρόβλεψη να κερδίζει φαινομενικά πολύ ισχυρότερους αντιπάλους.
Οι αγώνες και οι δημιουργίες του μοιάζουν να ανακυκλώνουν συνεχώς την ιστορία της μάχης του Δαυίδ εναντίον του Γολιάθ. Χρησιμοποιώντας την αστείρευτη εφευρετικότητα του, ο Abarth είχε την ικανότητα να βρίσκει και το παραμικρό περιθώριο βελτίωσης σε κάθε είδους κατασκευή και να την εκμεταλλεύεται στο έπακρο.
Στη γενέτειρα του Βιέννη, το 1918, σε ηλικία 10 χρόνων κέρδιζε με το πατίνι του σε αγώνες παιδιά πολύ μεγαλύτερα και δυνατότερα από εκείνον. Το μυστικό του όπλο; Η δερμάτινη ζώνη του παντελονιού του χρησιμοποιήθηκε για την επένδυση των τροχών, επιτρέποντας στην πρώτη του «αγωνιστική» κατασκευή να έχει πολύ μικρότερη αντίσταση κύλισης από τον ανταγωνισμό.
Τα πάντα ήταν μια πρόκληση για τον Abarth. Tο 1934 διαβάζοντας στην εφημερίδα ότι δεν υπάρχει ταχύτερο μέσο από το Orient Express πεισμώνει να αποδείξει το αντίθετο. Με την τρίκυκλη μοτοσυκλέτα που κατασκεύασε, αντιμετωπίζει το τρένο σε μια διαδρομή 1.300 χλμ. από τη Βιέννη έως την Οστάνδη και μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού, καθυποτάσσει το θρυλικό και μέχρι τότε ανίκητο Orient Express.
Το πάθος του να μην αφήνει σε ησυχία τους «Γολιάθ», εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο μετά την ίδρυση της εταιρείας Abarth & C. το 1949. Ο Carlo κατασκευάζει τα καλύτερα κιτ βελτίωσης και αγωνιστικά, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Βασιζόμενος στο Fiat 500 δημιουργεί μια σειρά πανίσχυρων οχημάτων που κερδίζουν κατά κράτος τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Παράλληλα, λόγω του χαμηλού κόστους δίνουν την ευκαιρία σε μεγάλο μέρος του κοινού να δοκιμάσει την τύχη και τις ικανότητές του στους αγώνες.
Τα λιλιπούτια Fiat αποτελούν την καλύτερη βάση για να εξαντλήσει ο Abarth τη δημιουργικότητα του. Το 1965 και μετά την παρατήρηση του ότι το ανοικτό καπό του κινητήρα στο Fiat Abarth 850TC εκτός από την ψύξη βελτιώνει και την αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου, δημιουργεί το πρώτο αεροδυναμικό βοήθημα που αφήνει τους στροβιλισμούς του αέρα και τον ανταγωνισμό πίσω.
Το καινοτόμο ρυθμιζόμενο αεροδυναμικό βοήθημα «Spoiler ad Assetto Variabile» που έκανε πρεμιέρα στο νέο Abarth 695 70° Anniversario, αποτελεί φυσική συνέχεια της ιδέας που είχε ο Carlo Abarth τη δεκαετία του 60. Και δεν είναι το μόνο στοιχείο που παραμένει ζωντανό. Οι εκδόσεις του σύγχρονου Abarth 595, συνδυάζουν, όπως και τότε, το στυλ και τις επιδόσεις με έναν μοναδικό τρόπο.
Στο παρακάτω video, διάρκειας 1 λεπτού, η Abarth θυμίζει την σαν παραμύθι ιστορία του ιδρυτή της, που παρά τις αντιξοότητες είχε πάντα νικηφόρο τέλος.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος