Η νέα γενιά του δημοφιλούς hatchback της γερμανικής φίρμας εξοπλίζεται πλέον με το προηγμένο σύστημα υποστήριξης του οδηγού Adaptive Cruise Control (ACC).
To σύστημα είναι διαθέσιμο τόσο στο πεντάθυρο Astra, όσο και στο Sports Tourer, αφορά τους κινητήρες 1.4 Ecotec απόδοσης 150 ίππων, 1.6 Ecotec 200 ίππων και 1.6 CDTI 136 ίππων που συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Σε σχέση με το συμβατικό cruise control, το ACC προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν χρειαστεί, επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν πλησιάζει ένα όχημα που κινείται με μικρότερη ταχύτητα, εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση πέδησης. Εάν το προπορευόμενο όχημα επιταχύνει, το ACC αυξάνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι να φτάσει στην προκαθορισμένη.
Χρησιμοποιεί πέρα από το ραντάρ των συμβατικών συστημάτων και την εμπρός κάμερα του Astra και λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 30 και 180 χλμ./ώρα. Επίσης, μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το αυτοκίνητο όταν απαιτηθεί, υποστηρίζοντας τον οδηγό σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει τελείως, συνεχίζει να ακολουθεί για τρία δευτερόλεπτα το προπορευόμενο όχημα. Σε περίπτωση που υπάρξει ροή και ο οδηγός δεν αντιδράσει, το ACC δίνει μία οπτική και ακουστική υπενθύμιση ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το σύστημα ακολουθεί πάλι το όχημα (μέχρι την προεπιλεγμένη ταχύτητα).
Ο οδηγός ελέγχει το ACC μέσω διακοπτών στο τιμόνι, επιλέγοντας την απόσταση που προτιμά από το προπορευόμενο όχημα (κοντινή, μέτρια ή μακρινή). Το μπουτόν «SET-/RES+» ελέγχει την ταχύτητα, ενώ εικονίδια στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό για την επιλεγμένη ταχύτητα, την επιλεγμένη απόσταση και εάν το σύστημα έχει ανιχνεύσει κάποιο όχημα μπροστά.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος