Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Από ρεκόρ σε ρεκόρ πηγαίνουν οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων. Αυτό είναι καλό γιατί εκτός των άλλων αντικαθίσταται ο παλαιός και ρυπογόνος στόλος με αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους.

Το μήνα Ιανουάριο (2024)  ταξινομήθηκαν 12.762 Ι.Χ έναντι του Ιανουαρίου (2023) όπου είχαν ταξινομηθεί 10.532 Ι.Χ. Και πέρυσι οι ταξινομήσεις ήταν πολύ καλύτερες σε σχέση με αυτές του 2022. Η διαφορά των ταξινομήσεων φέτος με πέρισυ είναι +21.2%, ποσοστό που μπορεί να χαρακτηρισθεί ρεκόρ.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα έχουν ως εξής:

Τη μερίδα του λέοντος στις κατηγορίες κέρδισε με μεγάλη διαφορά η B Total με ποσοστό 57,2% έναντι της Β (28.7% και της Β-SUV (28.6%). Όπως βλέπετε η διαφορά της B κατηγορίας με την B-SUV είναι 0.01%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:

Οι αγοραστές του Ιανουαρίου προτίμησαν σε ποσοστό 40.6% αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ενώ στη 2η θέση έρχονται τα αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες. Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 οι κινητήρες βενζίνης παρουσίασαν μια πτώση. Δηλαδή το 2023 η προτίμηση σε κινητήρες βενζίνης ήταν 47.2% ενώ φέτος το ποσοστό έπεσε στα 40.6%. Είχαμε μια μείωση της τάξης του 6.6% στους κινητήρες βενζίνης και μια αύξηση της τάξης του +12.1% στους υβριδικούς κινητήρες.

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών το 2023 κινήθηκε ως εξής:

(1) ΕΕ των 27.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.