Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Περίπου μια δεκαετία από τότε που ολοκληρώθηκε η παραγωγή του RX-8 με την ειδική έκδοση Spirit R, η Mazda επαναφέρει επίσημα τον περιστροφικό κινητήρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2023. Βέβαια, το “MX-30 e-Skyactiv R-EV” δεν αποτελεί ένα σπορ αυτοκίνητο και ο περιστροφικός κινητήρας του δεν αναπτύχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις. Αντίθετα, λειτουργεί ως επέκταση αυτονομίας για να κάνει το crossover να ταξιδεύει πολύ πιο μακριά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο βενζινοκινητήρας 830κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό έχει υψηλή αναλογία συμπίεσης 11,9:1. Αποδίδει 75 ίππους και ροπή 116 Nm αλλά στην πραγματικότητα δεν κινεί τους τροχούς. Πιο συγκεκριμένα, οι τροχοί τροφοδοτούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα, που σε αυτήν την περίπτωση παράγει 167 ίππους και 260 Nm ροπής.

Χωρίς μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι να τροφοδοτεί μια γεννήτρια που δημιουργεί ενέργεια για να επεκτείνει την εμβέλεια του MX-30 σε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι 50 λίτρων τοποθετημένο ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh είναι εγκατεστημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Η Mazda πιστεύει ότι οι ιδιοκτήτες θα χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το όχημα καθαρά ως EV, καθώς πιστεύει ότι η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία των 85χλμ. στον μικτό κύκλο θα αρκεί για μια ημέρα. Μιλώντας για την μπαταρία, θα χρειαστεί 1 ώρα και 40 λεπτά για να επαναφορτιστεί πλήρως από ένα wallbox 11 kW. Η μετάβαση από το 20 στο 80 τοις εκατό χρησιμοποιώντας μια σύνδεση DC (36 kW) θα διαρκέσει 25 λεπτά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV χρειάζεται 9,1 δευτερόλεπτα για να εκτελέσει το σπριντ 0 έως 100 χλμ./ώρα και έχει ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική στα 140χλμ./ώρα. Αυτή η plug-in υβριδική έκδοση με περιστροφικό ζυγίζει 1.703 κιλά, όμως η Mazda προβάλλει αξιοσημείωτα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου μόλις 1 λτ./100χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP, με αντίστοιχες εκπομπές CO2 μόλις 21 g/km.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης