Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η οικογένεια Land Rover Defender μόλις απέκτησε νέο μέλος, ένα μέλος το οποίο είναι και το πιο ισχυρό – γρήγορο, που έχει κοσμήσει ποτέ το σήμα Defender. Ονομάζεται OCTA και παρουσιάστηκε πριν από το δυναμικό ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Σίγουρα το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου Defender OCTA, είναι ο θηριώδης κινητήρας του. Ενώ το σημερινό Defender V8 χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 5,0 λίτρων, το OCTA χρησιμοποιεί έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 4,4 λίτρων με τεχνολογία mild-hybrid που προέρχεται από την BMW. Αποδίδει 635 ίππους και 750 Nm ροπής, αν και η ροπή αυξάνεται στα 800 Nm με ενεργοποιημένο το launch control.

Το μοτέρ συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο που στέλνει την ισχύ και στους 4 τροχούς, με τις επιδόσεις να είναι απίστευτες. 0-100 σε 4 δευτ. και τελική ταχύτητα στα 249χλμ./ώρα.

Ωστόσο, το Defender δεν είχε ποτέ να κάνει με τις εκπληκτικές επιδόσεις στο δρόμο, αλλά αντίθετα, έγινε σύμβολο λόγω της στιβαρότητας και της ικανότητάς του εκτός δρόμου. Φυσικά το νέο OCTA, συνεχίζει αυτή την παράδοση με δεκάδες off road καλούδια.

Το νέο μοντέλο κάθεται κατά 28 mm ψηλότερα από τα μικρότερα μοντέλα Defender και είναι και φαρδύτερο κατά 68 mm. Έχει εξοπλιστεί με μακρύτερα και πιο ανθεκτικά ψαλίδια ενώ διαθέτει και τη νέα τεχνολογία ανάρτησης 6D Dynamics της μάρκας. Αυτή η ρύθμιση αποτελείται από υδραυλικά διασυνδεδεμένους συνεχώς μεταβαλλόμενους ημιενεργούς αποσβεστήρες που σύμφωνα με τη Land Rover μειώνουν τις κλίσεις του αμαξώματος στο δρόμο, ενώ παράλληλα βελτιώνουν τις off road ικανότητες του.

Η Land Rover έχει επίσης εξοπλίσει το νέο μοντέλο με ένα σύστημα που ανιχνεύει αυτόματα την επιφάνεια στην οποία κινείται και βελτιστοποιεί ανάλογα το Defender. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να προσαρμόσουν χειροκίνητα τις ρυθμίσεις του τιμονιού, του γκαζιού και της ανάρτησης. Υπάρχει επίσης μια νέα λειτουργία οδήγησης με την ονομασία “OCTA.” Σε αυτή τη λειτουργία, ενεργοποιείται ένας έλεγχος εκκίνησης εκτός δρόμου και το ABS έχει ρυθμιστεί ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό σε χαλαρές επιφάνειες. Υπάρχει η ίδια σειρά λειτουργιών Terrain Response με τα άλλα Defender, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμίσεων Sand, Mud and Ruts, Grass Gravel Snow και Rock Crawl.

Διαθέτει ελαστικά Goodyear Advanced All-Terrain 33 ιντσών, διευρυμένους θόλους τροχών, ένα πλήρως αναθεωρημένο μπροστινό τμήμα και έναν νέο πίσω προφυλακτήρα με τέσσερις απολήξεις. Όλα τα OCTA που θα κατασκευαστούν θα διαθέτουν διχρωμία με μαύρη οροφή και πίσω πόρτα Narvik Black, ενώ οι ιδιοκτήτες μπορούν να επιλέξουν την εφαρμογή ματ μεμβράνης προστασίας σε όλο το αμάξωμα.