Αναβρασμός επικρατεί στο Wolfsburg της Γερμανίας, έδρα της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς διαπιστώθηκαν παρατυπίες στις εκπομπές εκπομπών ρύπων σε 800.000 αυτοκίνητα.
Το θέμα αυτό δεν έχει καμία σχέση με το «dieselgate», το οποίο έχει επηρεάσει 11 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο, ούτε με την πρόσφατη ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (ΕPA), περί παρουσίας του λογισμικού παραποίησης εκπομπών ρύπων και στους κινητήρες diesel V6 3.0 λίτρων.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του VW Group, κατά τη διάρκεια της εσωτερικής έρευνας, διαπιστώθηκε πως τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και επομένως τα στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου ορισμένων μοντέλων της, έχουν οριστεί πολύ χαμηλότερα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πιστοποίησης του CO2. Η τελευταία εξέλιξη επηρεάζει 800.000 αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με κινητήρες diesel και βενζίνης.
Πιο συγκεκριμένα, εμφανίζεται απόκλιση της τάξης από 10 έως 15% στους κινητήρες 1.4 λίτρου, 1.6 λίτρου και 2.0 λίτρων, κατασκευής 2012 και μετά, που εφοδιάζουν τα μοντέλα του ομίλου. Τα περισσότερα από αυτά κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά ακόμα δεν γνωρίζουμε ποια εμπλέκονται και πότε θα ξεκινήσει η ανάκληση.
Η VW υπολογίζει πως όλο αυτό θα της στοιχίσει επιπλέον 2 δις ευρώ. Στην ανακοίνωσή της τονίζει πως θα κάνει ότι χρειαστεί για να αποσαφηνίσει την περαιτέρω πορεία δράσης και να ορίσει τα πραγματικά στοιχεία των οχημάτων που επηρεάζονται. Το Εποπτικό Συμβούλιο του ομίλου θα συνεδριάσει την επόμενη Δευτέρα, προκειμένου να γίνει μια αξιόπιστη εκτίμηση των νομικών και οικονομικών επιπτώσεων του θέματος αυτού.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος