Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Στις αρχές του μήνα, είχαν κυκλοφορήσει οι πρώτες ακαμουφλάριστες φωτογραφίες της νέας Lancia Ypsilon. Χθες, ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, η ιταλική φίρμα προχώρησε στην επίσημη αποκάλυψη της τέταρτης γενιάς του μοντέλου, τραβώντας πάνω της όλα τα φλας και δηλώνοντας με κάθε επισημότητα την επιστροφή της.
Σχεδιαστική γλώσσα
Λειτουργώντας ως το πρώτο μοντέλο παραγωγής της νέας γλώσσας σχεδίασης της Lancia, η νέα Ypsilon ενσωματώνει τη φωτιζόμενη έκδοση της μάσκας “calice” και τα στρογγυλά πίσω φώτα εμπνευσμένα από το εμβληματικό Lancia Stratos. Αυτά τα χαρακτηριστικά είχαν προαναγγελθεί από το Pu+Ra HPE concept και θα είναι κοινά σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του crossover Gamma και του Delta hatchback. Άλλα εξωτερικά χαρακτηριστικά είναι τα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα χαμηλότερα από το συνηθισμένο στον μπροστινό προφυλακτήρα και οι γυαλιστερές μαύρες πινελιές σε όλο το εξωτερικό.
Premium εσωτερικό με ιταλική φινέτσα
Στο εσωτερικό, δόθηκε μεγάλη έμφαση στα υψηλής ποιότητας υλικά και στα μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, ώστε η καμπίνα να θυμίζει ιταλικό σαλόνι, τουλάχιστον σύμφωνα με τη Lancia. Έτσι, ξεχωρίζουν τα βελούδινα καθίσματα και η κυκλική κεντρική κονσόλα που μοιάζει με τραπεζάκι του καφέ.
Παράλληλα υπάρχει το σύστημα SALA (Sound Air Light Augmentation) της Lancia το οποίο επιτρέπει στον οδηγό μέσω φωνητικών εντολών να αλλάξει την ατμόσφαιρα της καμπίνας, σε συνδυασμό πάντα με διάταξη δύο οθονών 10,25 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment.
Πρώτη, η ειδική και αμιγώς ηλεκτρική επετειακή έκδοση Edizione Limitata Cassina, σε 1.906 μονάδες
Η νέα Lancia Ypsilon βασίζεται (όπως ήταν αναμενόμενο λόγω του ομίλου Stellantis) στην πλατφόρμα eCMP, έχοντας μήκος 4.08μ. πλάτος 1.76μ. και ύψος 1.44μ. Το βάρος της ηλεκτρικής έκδοσης είναι στα 1.584 κιλά, η οποία έκδοση χρησιμοποιεί το ίδιο κινητήριο σύνολο με τα Peugeot e-208 και Opel Corsa Electric, δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Η μπαταρία είναι 51 kWh και προσφέρει αυτονομία στα 403χλμ. Μάλιστα σε φορτιστή DC μπορεί να αποκτήσει 100χλμ. αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης.
Το ηλεκτρικό χάτσμπακ θα λάβει σίγουρα και μια υβριδική έκδοση, η οποία αναμένεται να κληρονομήσει τον ήπιο υβριδικό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων του Ομίλου.
Με αυτό τον τρόπο το μεγάλο «διάλλειμα» της Lancia τελείωσε. Η θρυλική μάρκα επιστρέφει στο «παιχνίδι» υπό τη γιγαντιαία ομπρέλα του ομίλου Stellantis και ετοιμάζει παρουσία σε όλη την Ευρώπη, μέσα από 70 αντιπροσωπείες.
Η νέα Ypsilon στην ειδική έκδοση Edizione Limitata Cassina είναι διαθέσιμη για παραγγελία στην Ιταλία με τιμή 39.999 ευρώ.