Νέα υβριδικά Peugeot 3008 και 5008: Πόσο λιγότερο «καίνε» συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις;
Τον περασμένο μήνα, ο όμιλος Stellantis ανακοίνωσε ότι η Peugeot θα παρουσιάσει πέντε ηλεκτρικά οχήματα…
Newsroom
16.02.2023 | 12:30
UPD:16.02.2023, 12:32
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τον περασμένο μήνα, ο όμιλος Stellantis ανακοίνωσε ότι η Peugeot θα παρουσιάσει πέντε ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Δύο από αυτά θα είναι τα E-3008 και E-5008 που βασίζονται στα μοντέλα επόμενης γενιάς, αλλά μέχρι τότε, τα συγκεκριμένα crossover εξηλεκτρίζονται μερικώς. Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, το δίδυμο λαμβάνει ήπια υβριδική τεχνολογία για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 15%.
Η εταιρία έβαλε τα νούμερα κάτω, και είναι σε θέση να ανακοινώσει μετά από πολλές μετρήσεις, πως όταν τα 3008 και 5008 συνεργάζονται με 48V υβριδικό σύστημα, μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση κατά 2.5λτ./100χλμ. εντός πόλης, και κατά 0.7λτ./100χλμ. εκτός πόλης. Κατά μέσο όρο, το ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 1λτ./100χλμ. στον κύκλο WLTP, με τις εκπομπές CO2 να μειώνονται και αυτές κατά 20 g/km.
Στην καρδιά των νέων Peugeot 3008 και 5008 βρίσκεται ένας πρόσφατα αναπτυγμένος υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας. Η μονάδα των 1,2 λίτρων παράγει 134 ίππους και 230 Nm ροπής. Επωφελούμενος από έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, αυτός ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί στον κύκλο Miller και διαθέτει αλυσίδα χρονισμού για χαμηλότερο κόστος συντήρησης.
Επίσης νέο είναι και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη ενώ ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιπλέον 28 ίππους (21 kW) και 55 Nm (41 lb-ft), με τα δύο crossover να λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ισχύ όταν οι απαιτήσεις ροπής είναι ελάχιστες. Κατά την επιβράδυνση, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την τροφοδοσία της μπαταρίας 48V, με την τοποθέτηση της οποίας κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ παραμένει αμετάβλητη σε σύγκριση με τις εκδόσεις βενζίνης.
Σε υψηλότερες ταχύτητες έως και 145χλμ./ώρα, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού, αλλά μόνο «με σταθερή ταχύτητα και όταν επιβραδύνει». Πιέστε δυνατά το πεντάλ του γκαζιού και ο ηλεκτροκινητήρας θα παράσχει μια προσωρινή ώθηση 12 ίππων (9 kW). Δεδομένου ότι τα 3008 και 5008 μπορούν να οδηγηθούν για λίγο σε ηλεκτρική λειτουργία, η Peugeot εγκαθιστά ένα σύστημα ακουστικής ειδοποίησης οχημάτων (AVAS) που ενεργοποιείται με ταχύτητες έως και 30χλμ./ώρα για να ειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Οι πωλήσεις των 3008 και 5008 με το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα κίνησης θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του έτους.