Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Περισσότερο από μία δεκαετία μετά την παρουσίαση της LaFerrari, η Ferrari έχει μια νέα ναυαρχίδα με την ονομασία F80. Και όπως ακριβώς η LaFerrari, έτσι και αυτή ελπίζει να ξαναγράψει την ιστορία των hypercars. Ας γνωρίσουμε το «όπλο» με την ονομασία F80.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φυσικά η μεγάλη είδηση είναι το τι υπάρχει κάτω από το καπό: Ένας υβριδικός V6 3 λίτρων που αποδίδει από μόνος του 900 ίππους – 850 Nm ροπής και όταν συνδυάζεται με τους 3 ηλεκτροκινητήρες (δύο μπροστά, ένας πίσω), η F80 έχει συνολική απόδοση 1.200 ίππων. Είναι η πιο ισχυρή Ferrari που έχει κατασκευαστεί ποτέ πετυχαίνοντας επιδόσεις: 0-100 σε 2.15δευτ. 0-200 σε 5.75δευτ. τελική ταχύτητα στα 350χλμ./ώρα και όριο περιστροφής του V6 στις 9.200σ.α.λ.

Ο κάθε ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα αποδίδει 142 άλογα και 121 Nm ροπής, έχοντας βάρος στα 12.9 κιλά, ενώ ο μοναδικός πίσω αποδίδει 95 άλογα και 45 Nm ροπής με βάρος στα 8.8 κιλά. Η μπαταρία από την οποία παίρνουν ενέργεια είναι 2.28 kWh με βάρος στα 39.3 κιλά ενώ το σασμάν είναι 8τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαστάσεις: Το μήκος της Ferrari F80 είναι στα 4.48μ. το πλάτος 2.06μ. το ύψος 1.13μ. ενώ το συνολικό βάρος ανέρχεται (χωρίς οδηγό) στα 1.525 κιλά.

Η F80 χρησιμοποιεί ένα ασύμμετρο μονοκόκ πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και σύνθετα υλικά. Η οροφή είναι κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και τόσο το εμπρός όσο και το πίσω υποπλαίσιο είναι από αλουμίνιο. Η ασύμμετρη σχεδίαση του πλαισίου σημαίνει ότι το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο ενώ του συνοδηγού όχι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η F80 έχει μια παραδοσιακή διθέσια διάταξη με κοκπιτ εστιασμένο στον οδηγό – η Ferrari την αποκαλεί διαμόρφωση «1+». Ο πίνακας ελέγχου είναι στραμμένος προς τον οδηγό και το κάθισμα του οδηγού είναι ένα κόκκινο ρυθμιζόμενο σπορ μπάκετ, σε αντίθεση με το κάθισμα του συνοδηγού, το οποίο είναι σταθερό στο πλαίσιο. Η Ferrari δημιούργησε επίσης ένα νέο τιμόνι για την F80 με πιο επίπεδο πάνω και κάτω μέρος, το οποίο θα βρει το δρόμο του και σε άλλα μοντέλα της Ferrari στο μέλλον.

Η Ferrari πήρε τα περισσότερα αεροδυναμικά στοιχεία της από τη Formula 1, όπως θα περίμενε κανείς. Το μυτερό ρύγχος σε συνδυασμό με τον χαρακτηριστικό αγωγό S-Duct της Ferrari δίνει στην F80 μια απίστευτη δύναμη 459 κιλών downforce στα 250χλμ./ώρα στο μπροστινό μέρος, ενώ χάρη στην ενεργή αεροτομή, πίσω η F80 παράγει 590 κιλά κάθετης δύναμης. Συνολικά πάνω από 1.000 κιλά κάθετης δύναμης στα 250χλμ./ώρα.

Η Ferrari F80 διαθέτει τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης: Hybrid – Performance – Qualify. Η F80 δεν διαθέτει μια πλήρως ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης όπως η W1 (ή άλλα υβριδικά Ferrari), αλλά η προεπιλεγμένη υβριδική λειτουργία δίνει προτεραιότητα στην ανάκτηση ενέργειας και τη φόρτιση της μπαταρίας, ενώ η λειτουργία Performance μοιράζει περισσότερη ισχύ διατηρώντας την μπαταρία σε κατάσταση φόρτισης περίπου 70%. Η λειτουργία Qualify, όπως θα περιμένατε, απελευθερώνει την πλήρη ισχύ της F80.

Η Ferrari παρουσίασε επίσης μια νέα τεχνολογία που ονομάζεται Boost Optimization στην οποία οι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση σε λειτουργία Performance και Qualify. Μετά από έναν γρήγορο αναγνωριστικό γύρο στην πίστα, το Boost Optimization θα αναγνωρίσει συγκεκριμένες περιοχές της διαδρομής όπου μπορεί να προσφέρει πρόσθετη ώθηση και να εξαντλήσει την ισχύ όπως κρίνει.

Συνολικά 799 Ferrari F80 θα κατασκευαστούν με τιμή στα 3.6 εκατ. ευρώ, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στα τέλη του 2025.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης