Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η BMW προχώρησε στην παγκόσμια διαδικτυακή παρουσίαση της 8η γενιάς της Σειράς 5. Ένα σεντάν με τεράστια ιστορία, το οποίο πάντα ήταν ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις και έρχεται σήμερα να μας παρουσιάσει (μεταξύ άλλων) και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της.
Πριν περάσουμε στα κινητήρα σύνολα, αξίζει να δούμε το μοντέλο εξωτερικά και εσωτερικά. Αρχικά και σχετικά με τις διαστάσεις, το μοντέλο μεγάλωσε και πλέον το μήκος του μετριέται στα 5.06μ. (+97χλστ.), ενώ κατά 32χλστ. μεγάλωσε το πλάτος και κατά 36χλστ.το ύψος. Σχεδιαστικά συναντάμε τη γνωστή σιλουέτα της φίρμας, με περισσότερες ακμές, αλλά και μία μετριασμένη σε μέγεθος μάσκα νεφρών, η οποία έχει και φωτισμένο περίγραμμα ενώ έχει ανέβει και ψηλότερα. Το πίσω μέρος έχει μεγάλα οριζόντια φώτα που εκτείνονται μέχρι και το πλάι, ενώ ο διαχύτης έχει διαφορετικό χρώμα από το αμάξωμα.
Στο εσωτερικό η ποιότητα είναι στο ανώτατο επίπεδο, όπως φυσικά και οι τεράστιοι χώροι για τους επιβάτες. Highlight όμως θα ψηφίζαμε το τεχνολογικό προφίλ του μοντέλου, το οποίο ξεχωρίζει από το άκρως ψηφιοποιημένο πιλοτήριο. Το τελευταίο διαθέτει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών και μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 14.9 ιντσών.
Η σουίτα συστημάτων ασφαλείας φυσικά είναι υπερπλήρης με μία τεράστια λίστα εξοπλισμού υποβοήθησης του οδηγού, ενώ μάλιστα σε όσες χώρες επιτρέπεται, το αυτοκίνητο διαθέτει και λειτουργία πλήρους αυτόνομης οδήγησης. Μία λειτουργία που δεν απαιτεί ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι μέχρι τα 130χλμ./ώρα.
Περνώντας τώρα στο ζουμί, η νέα Σειρά 5, έρχεται με την μεγαλύτερη προσφορά κινητήριων συνόλων στην ιστορία της.
Στην Ευρώπη, το λανσάρισμα θα γίνει με τα τετρακύλινδρα 2λιτρα σύνολα στις εκδόσεις: BMW 520i, BMW 520d και BMW 520d xDrive . Εκτός Ευρώπης διατίθενται και άλλοι κινητήρες βενζίνης με τέσσερις και έξι κυλίνδρους. Η γκάμα των μοντέλων θα συμπληρωθεί την άνοιξη του 2024 από δύο εκδόσεις με plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης τελευταίας γενιάς, ενώ ένας νέος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας ντίζελ θα είναι διαθέσιμος για τη BMW Σειρά 5 Sedan από το 2024.
Η κορυφαία όλων και αμιγώς ηλεκτρική BMW i5
Η αμιγώς ηλεκτρική BMW i5 είναι εξοπλισμένη με την εκτενώς βελτιωμένη τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς και λανσάρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη είναι η BMW i5 M60 xDrive η οποία αποδίδει 610 ίππους με χαρακτηριστικές επιδόσεις M και ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Δύο εξαιρετικά ενσωματωμένες μονάδες μετάδοσης κίνησης στον εμπρός και πίσω άξονα συνθέτουν μια ηλεκτρική τετρακίνηση. Η παραγόμενη ροπή του συστήματος φτάνει τα 820 Nm όταν ενεργοποιείται το M Sport Boost ή η λειτουργία M Launch Control. Αυτό επιτρέπει στη BMW i5 M60 να επιταχύνει από το μηδέν στα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρικά στα 230 km/h.
Η δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι η BMW i5 eDrive40. Εδώ ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς και παράγει μέγιστη ισχύ 344 ίππων και μέγιστη ροπή έως 430 Nm με λειτουργία Sport Boost ή Launch Control. Το BMW i5 eDrive40 επιταχύνει από το μηδέν στα 100 km/h σε 6,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 193 km/h.
Η μπαταρία υψηλής τάσης που εξοικονομεί χώρο βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος και παρέχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 81,2 kWh. Όσον αφορά την αυτονομία, είναι 455 – 516 χιλιόμετρα για την BMW i5 M60 xDrive και 497 – 582 χιλιόμετρα για την BMW i5 eDrive40. Με τη νέα λειτουργία MAX RANGE, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί έως και κατά 25%, εάν απαιτείται, περιορίζοντας την ισχύ και την ταχύτητα και απενεργοποιώντας τις λειτουργίες άνεσης.