Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Από την έναρξη της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από έναν αιώνα, υπολογίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα. Εκατοντάδες αυτοκινητοβιομηχανίες υπήρξαν σε όλη την ιστορία κατασκευάζοντας μοντέλα για να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων προσιτών σεντάν, φορτηγών, SUV για τους λάτρεις του off-roading και αμέτρητους άλλους τύπους μοντέλων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, περιστασιακά εμφανίζεται ένα νέο μοντέλο που είναι τόσο επαναστατικό που αλλάζει ολόκληρο το σκηνικό του αυτοκινήτου και αναγκάζει άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους.

Ford Model T: Το Model T δεν ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, καθώς ο Karl Benz είχε κατασκευάσει ένα πολύ πριν ο Henry Ford είχε την ιδέα. Ωστόσο, για πολλούς το Model T είναι το πιο σημαντικό για την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που ήταν διαθέσιμο στις μάζες – όχι μόνο στους πλούσιους και ισχυρούς. Ήταν επίσης σταθερά χτισμένο και είχε αρκετή απόσταση από το έδαφος για την οδήγηση σε κακούς δρόμους, καθιστώντας το μια εξαιρετική επιλογή τόσο για αγροτικούς όσο και για αστικούς πληθυσμούς. Με περισσότερα από 15 εκατομμύρια μονάδες, το Model T εξακολουθεί να είναι μεταξύ των οχημάτων με τους υψηλότερους αριθμούς παραγωγής όλων των εποχών.

Tesla Model S: Ο κλάδος των ηλεκτρικών οχημάτων έχει προχωρήσει πολύ την τελευταία δεκαετία και αναμένεται να προχωρήσει ακόμη περισσότερο στο εγγύς μέλλον, καθώς οι περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύονται για ένα μέλλον χωρίς εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, αυτό μάλλον δεν θα ίσχυε αν δεν υπήρχε το Tesla Model S. Το Model S ήταν το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής της Tesla όταν έκανε το ντεμπούτο του το 2012 και άλλαξε γρήγορα την αντίληψη του κοινού για τα EV. Η κομψή σχεδίασή του, το μινιμαλιστικό εσωτερικό του γεμάτο προηγμένες τεχνολογίες και η τρελή επιτάχυνση έχουν κάνει το Model S ένα από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Toyota Prius: Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η Toyota ταρακούνησε τη βιομηχανία όταν παρουσίασε το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής στον κόσμο – το Prius. Το μοντέλο κυκλοφορεί από τότε και εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο δημοφιλή υβριδικά στην αγορά. Χάρη στο Prius, η υβριδική κατηγορία έχει αναπτυχθεί τρομερά τις τελευταίες δύο δεκαετίες και έχει δημιουργήσει ακόμη και υπεραυτοκίνητα όπως η Ferrari La Ferrari και η Ferrari SF90 Stradale.

Volkswagen Beetle: Η προσιτή τιμή και η ανθεκτικότητα του Beetle το κατέστησαν γρήγορα ένα από τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο και μέχρι το τέλος της παραγωγής του, η Volkswagen είχε πουλήσει πάνω από 20 εκατομμύρια μονάδες. Το Beetle δεν είχε να κάνει μόνο με την οικονομική προσιτότητα. Ο εμβληματικός σχεδιασμός του χρησίμευσε ως έμπνευση για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως στην ανάπτυξη της Porsche 911.

Lamborghini Countach: Το πρώτο αυτοκίνητο της Lamborghini – η Miura – είχε μια όμορφη σχεδίαση που έδειξε γρήγορα τι ήταν ικανή να φτιάξει η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, το αυτοκίνητο που ήρθε μετά τη Miura προκάλεσε ένα τεράστιο κύμα ενθουσιασμού σε όλη τη βιομηχανία χάρη στον εξωφρενικόσχεδιασμό του. Με το όνομα Countach, αυτό το υπεραυτοκίνητο είχε ένα φουτουριστικό σχέδιο σε σχήμα σφήνας που το έκανε ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα. 


  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης