Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Cosworth στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ήθελε να εισέλθει στον μαγικό χώρο της Formula 1 και κατά τη διαδικασία ανάπτυξης κινητήρων δημιούργησε κάτι εντυπωσιακό. Έναν μονοκύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα μόλις 300 κ.εκ. και απόδοσης 90 ίππων!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δημιουργήθηκε το 1998-1999 και χρησίμευσε ως σκαλοπάτι για την ανάπτυξη του κινητήρα TJ που συνέχισε να τροφοδοτεί αρκετά μονοθέσια της Formula 1. Έκανε το ντεμπούτο του με την Jaguar Racing το 2003 και χρησιμοποιήθηκε επίσης από τη Minardi τις επόμενες δύο σεζόν μαζί με τη Red Bull.

Γιατί ήταν τόσο μικρός;
Διότι ήταν ο φθηνότερος και ταχύτερος τρόπος δοκιμής νέων εξαρτημάτων κινητήρα πριν από τη δημιουργία του πλήρους μεγέθους κινητήρα V10. Το TJ προέρχεται από μια χρυσή εποχή, όταν οι κανονισμοί δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο σήμερα και η έννοια της εξοικονόμησης κόστους ήταν βασικά πρωτόγνωρη. Αυτό έδωσε στους μηχανικούς μεγάλη ελευθερία κατά την ανάπτυξη, εφόσον πληρούσαν τη φόρμουλα των 3,0 λίτρων. Παρόλο που οι κινητήρες ήταν μικρότεροι, η ισχύς εξακολουθούσε να αυξάνεται σε σύγκριση με την εποχή 1989-1994.

Παρήγαγε 90 ίππους και «κόφταρε» στις 20.000 σ.α.λ. Ο διευθύνων σύμβουλος της Cosworth παραδέχεται ότι δεν ακουγόταν ιδιαίτερα ωραία και η στρεπτική ακαμψία ήταν κακή λόγω της έλλειψης άλλων κυλίνδρων, ωστόσο έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει – επιτάχυνε την ανάπτυξη του V10 των 3,0 λίτρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης