Υιοθετώντας πλήρως τα αυθεντικά χαρακτηριστικά των μοντέλων επιδόσεων της σειράς Μ, οι νέες X3 M και X4 M θέτουν νέα πρότυπα όσον αφορά στη δυναμική συμπεριφορά στις κατηγορίες των Sports Activity Vehicles (SAV) και Sports Activity Coupes (SAC).
Οι κορυφαίες εκδόσεις των δύο μοντέλων έκαναν την πρώτη τους δημόσια εμφάνιση στην πίστα του Nurburgring, στο πλαίσιο του αγώνα DTM. Τα αυτοκίνητα ήταν πλήρως καμουφλαρισμένα, ωστόσο, οι μεγάλοι αεραγωγοί, το μυώδες καπό, τα τονισμένα φτερά, τα ειδικά αεροδυναμικά βοηθήματα M και οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, έδιναν το στίγμα.
Στο Nurburgring, κατά παράδοση, ολοκληρώνεται το τελικό στάδιο δοκιμών και το πρόγραμμα σεταρίσματος για το συνολικό πακέτο M, που περιλαμβάνει σύστημα κίνησης, ανάρτηση και αεροδυναμική.
Μέρος της διαδικασίας εξέλιξης είναι το τελικό «tuning» της τεχνολογίας M xDrive που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη νέα BMW M5. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται στις BMW X3 M και BMW X4 M για να εξασφαλίζει εξαιρετική και χωρίς διακοπές μεταφορά ισχύος σε όλους τους τροχούς, με στόχο τις υψηλές επιδόσεις. Η εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης για τις απαιτήσεις των μοντέλων M εγγυάται μέγιστη ελκτική πρόσφυση και κατανομή ροπής χωρίς απώλειες, για την επίτευξη μιας άκρως δυναμικής συμπεριφοράς.
Με τη συμβολή του ενεργού πίσω διαφορικού Μ, το δυναμικό στρίψιμο, η ευελιξία και η ακριβής συμπεριφορά των X3 M και 4 M ανεβαίνουν σε επίπεδο που δεν μπορεί να συγκριθεί με τον ανταγωνισμό. Όσο για τον κινητήρα, αν και η βαυαρική φίρμα απέφυγε να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία, πρόκειται για τον 3.0 M TwinPower Turbo, απόδοσης 450 ίππων περίπου.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος