Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι αντηλιακές μεμβράνες πλέον δεν είναι μόνο μια μόδα που προσθέτει VIP αέρα στα αυτοκίνητα. Αντιθέτως, έχουν αρκετά πλεονεκτήματα που μπορούν να αναβαθμίσουν και να κάνουν καλύτερη και πιο ξεκούραστη την οδήγηση.
Αρχικά, το υλικό τους είναι σε θέση να μπλοκάρει μέχρι και το 98% της υπεριώδους ακτινοβολίας και να διατηρεί ένα καλύτερο περιβάλλον στην καμπίνα, μην επιτρέποντας στις ακτίνες του ηλίου να «καίνε» τους επιβάτες (δοκιμάστε να βάλετε το χέρι σας πίσω από ένα φιμέ τζάμι και πίσω από ένα κανονικό, κάτω από την ίδια ακτινοβολία).
Παράλληλα, αυτή η δυνατότητα να κρατούν εκτός τις ζεστές και ανθυγιεινές ακτινοβολίες βοηθά στο να διατηρηθεί καλύτερη θερμοκρασία στην καμπίνα, επιτρέποντας και στο a/c να πετύχει καλύτερα αποτελέσματα με λιγότερη χρήση και παροχή καυσίμου.
Τι προβλέπει ο νόμος για τη διαπερατότητα;
«Τα φιμέ απαγορεύονται, θα φας κλήση», είναι μια λανθασμένη πρόταση που ακούγεται συχνά. Στην πραγματικότητα ο νόμος δεν απαγορεύει τις αντηλιακές μεμβράνες, αντιθέτως ορίζει τον συντελεστή μετάδοσης φωτός ή αλλιώς τη διαπερατότητα (πόσο % του φωτός να περνάει από το τζάμι).
Πιο συγκεκριμένα, για το παρμπρίζ ορίζεται στο 75% και για τα τζάμια οδηγού – συνοδηγού στο 70%. Εάν το αυτοκίνητο έχει πλευρικούς καθρέφτες, τότε για τα πίσω τζάμια (και το πίσω παρμπρίζ) δεν υπάρχει κάποιο όριο, εάν δεν υπάρχουν όμως καθρέφτες, τότε είναι στο 70%.
Εάν αποφασίσετε να βάλετε φιμέ στο αυτοκίνητό σας, να φροντίσετε ώστε τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν να έχουν λάβει πιστοποίηση και να έχετε στο ντουλαπάκι πάντα το αντίστοιχο έγγραφο. Το κόστος για ένα hatchback μοντέλο της μικρής κατηγορίας είναι στα 99 ευρώ και, φυσικά, ανεβαίνει ανάλογα με το μέγεθος του μοντέλου και την επιλογή των μεμβρανών.