Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Εδώ και αρκετό καιρό η συνεργασία της Mercedes με την Bosh έχει ξεκλειδώσει νέα κεφάλαια στο πεδίο της αυτόνομης οδήγησης. Φαίνεται όμως πως το μεγάλο βήμα έγινε σήμερα, καθώς το νέο τους σύστημα αυτόνομης στάθμευσης αποτελεί την πρώτη στον κόσμο αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό (SAE Επίπεδο 4) που έλαβε επίσημη έγκριση για εμπορική χρήση στη Γερμανία.
Η τεχνολογική εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης παίζει ουσιαστικό ρόλο στην κινητικότητα του μέλλοντος. Με το όχημα και την υποδομή να αναλαμβάνουν την οδήγηση και τους ελιγμούς, οι οδηγοί θα μπορούν να στρέφουν την προσοχή τους σε άλλα πράγματα, αντί να αφιερώνουν χρόνο αναζητώντας χώρο στάθμευσης και κάνοντας ελιγμούς σε στενές θέσεις πάρκινγκ.
Πώς λειτουργεί η τεχνολογία πίσω από το παρκάρισμα χωρίς οδηγό
Το αυτόνομο σύστημα στάθμευσης ελέγχει εάν η διαδρομή προς τη δεσμευμένη θέση στάθμευσης είναι ελεύθερη και αν πληρούνται όλες οι τεχνικές προϋποθέσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, οι οδηγοί λαμβάνουν μια ειδοποίηση στην εφαρμογή που επιβεβαιώνει ότι οι αισθητήρες έχουν αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος. Στη συνέχεια, μπορούν να φύγουν από το πάρκινγκ. Το όχημα ξεκινά αυτόματα και βρίσκει το δικό του δρόμο προς τη θέση στάθμευσής του. Όταν ο οδηγός επιθυμήσει να παραλάβει το αυτοκίνητό του από το πάρκινγκ, μπορεί να το καλέσει μέσω εντολής στο smartphone του. Στη συνέχεια, το όχημα οδηγείται αυτόνομα έως ένα προκαθορισμένο σημείο παραλαβής.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι το πρότυπο SAE J3016 καθορίζει έξι επίπεδα αυτονομίας για λειτουργίες που αφορούν στην οδήγηση (Επίπεδο 0 έως Επίπεδο 5). Το Επίπεδο 4 σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να διαχειριστεί αυτόνομα όλες τις οδικές καταστάσεις υπό συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. σε ένα πάρκινγκ). Δεν απαιτείται οδηγός.