Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμως αποφάσισε να θέσει στο τραπέζι την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035. Ο νέος νόμος προκάλεσε αντιδράσεις από τα μεγαλύτερα κράτη μέλη της Ευρώπης, με χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία να λένε ότι το σχέδιο είναι πολύ φιλόδοξο και δαπανηρό ενώ τελικά θα έχει μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στον κλάδο.
Ωστόσο, δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην ήπειρο, η Mercedes-Benz και η Volkswagen, δήλωσαν πως πιστεύουν ότι το σχέδιο είναι εφικτό και πως θα το ακολουθήσουν χωρίς προβλήματα ή εκπλήξεις.
Πιο συγκεκριμένα η VW ήταν η πρώτη εταιρία που δήλωσε πως αγκαλιάζει το χρονικό περιθώριο, με τον επικεφαλής να δηλώνει «το πλάνο της Ε.Ε. είναι εφικτό και η στροφή στην ηλεκτρική κινητικότητα μονόδρομος».
Η Volkswagen και η Mercedes δεν είναι οι μόνες αυτοκινητοβιομηχανίες που υποστηρίζουν την απαγόρευση. Η Ford, η Stellantis και η Jaguar είναι μεταξύ των εταιρειών που γενικά υποστηρίζουν το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2035. Ωστόσο, πριν οριστικοποιηθεί και εγκριθεί ο νέος νόμος, πρέπει να υπογραφεί και από τα 27 κράτη της ΕΕ.