Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμως αποφάσισε να θέσει στο τραπέζι την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035. Ο νέος νόμος προκάλεσε αντιδράσεις από τα μεγαλύτερα κράτη μέλη της Ευρώπης, με χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία να λένε ότι το σχέδιο είναι πολύ φιλόδοξο και δαπανηρό ενώ τελικά θα έχει μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στον κλάδο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην ήπειρο, η Mercedes-Benz και η Volkswagen, δήλωσαν πως πιστεύουν ότι το σχέδιο είναι εφικτό και πως θα το ακολουθήσουν χωρίς προβλήματα ή εκπλήξεις. 

Πιο συγκεκριμένα η VW ήταν η πρώτη εταιρία που δήλωσε πως αγκαλιάζει το χρονικό περιθώριο, με τον επικεφαλής να δηλώνει «το πλάνο της Ε.Ε. είναι εφικτό και η στροφή στην ηλεκτρική κινητικότητα μονόδρομος». 

Από τα κεντρικά της Mercedes στην Στουτγάρδη, υπήρξε αντίστοιχη θέση υπέρ του ψηφίσματος  με στόχο την πλήρη απαγόρευση  των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Μάλιστα η εταιρία με το αστέρι δηλώνει πως είναι σε θέση ήδη από το 2030 να ακολουθήσει έναν αμιγώς εξηλεκτρισμένο δρόμο, σε όσες αγορές το επιτρέπουν φυσικά. Ο Έκαρτ φον Κλάεντεν, επικεφαλής εξωτερικών σχέσεων της Mercedes συμπλήρωσε όμως «Η απόφαση επιβαρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να διασφαλίσουν ότι υπάρχει η απαραίτητη υποδομή».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Volkswagen και η Mercedes δεν είναι οι μόνες αυτοκινητοβιομηχανίες που υποστηρίζουν την απαγόρευση. Η Ford, η Stellantis και η Jaguar είναι μεταξύ των εταιρειών που γενικά υποστηρίζουν το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2035. Ωστόσο, πριν οριστικοποιηθεί και εγκριθεί ο νέος νόμος, πρέπει να υπογραφεί και από τα 27 κράτη της ΕΕ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης