Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Mercedes γράφει ιστορία παρουσιάζοντας την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική μορφή της G-Class. Πλέον αντί για έναν θερμικό κινητήρα, διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα για κάθε τροχό ενώ φυσικά εξακολουθεί να είναι ένα εκτός δρόμου όχημα, και σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι ακόμη πιο ικανό από το μοντέλο βενζίνης.
Πλέον το μοντέλο αποδίδει 587 άλογα και κορυφαία ροπή 1.164 Nm με το 0-100 να έρχεται σε 4.6 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180χλμ./ώρα.
Οι εκτός δρόμου ικανότητές της παραμένουν το κύριο πλεονέκτημά της καθώς η G580 μπαίνει ανενόχλητα σε νερά μέχρι 85 εκατ. βάθος, ξεπερνά πλευρικές κλίσεις έως και 35 μοίρες ενώ οι γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και διαφυγής είναι 32, 30,7 και 20,3 μοίρες αντίστοιχα.
Τα εκτός δρόμου καλούδια ποικίλλουν από μια λειτουργία χαμηλής ταχύτητας που παρέχεται από ένα μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων δύο ταχυτήτων έως μια λειτουργία ερπυσμού. Ένα χαρακτηριστικό που ονομάζεται “G-Turn” είναι η αργκό του μάρκετινγκ, η οποία αναφέρεται στην ικανότητα του οχήματος να περιστρέφεται επί τόπου. Υπάρχει επίσης μια λειτουργία G-Steering για να μειώσετε σημαντικά τον κύκλο στροφής και να βγείτε από μια δύσκολη κατάσταση.
Η G580 με τεχνολογία EQ αποκτά ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και συμπαγή πίσω άξονα μαζί με προστασία κάτω από το αμάξωμα που κάνει χρήση άνθρακα και άλλων ανθεκτικών υλικών για την προστασία της τεράστιας μπαταρίας των 116,0 κιλοβατώρων που είναι τοποθετημένη στο πλαίσιο σκάλας. Η αυτονομία παραμένει ένα μυστήριο, αλλά γνωρίζουμε ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με έως και 200 κιλοβάτ. Με σύνδεση συνεχούς ρεύματος, θα χρειαστούν περίπου 32 λεπτά για να πάει από το 10 στο 80 τοις εκατό.
Όπως η εξωτερική σχεδίαση, έτσι και το εσωτερικό αντλεί τα περισσότερα στοιχεία από την βενζινοκίνητη G-Class. σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορείτε να καταλάβετε αμέσως ότι διαφέρει. Οι συνήθεις οθόνες 12,3 ιντσών είναι εκεί, το ίδιο και η χειρολαβή στην πλευρά του συνοδηγού στο ταμπλό. Η Mercedes προσφέρει την ίδια λειτουργία “διαφανές καπό” που είδαμε πρόσφατα στην G με κινητήρα βενζίνης, η οποία γίνεται δυνατή χάρη στην κάμερα 360 μοιρών. Επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν “μέσα” από το καπό -όπως και σε άλλα πρόσφατα μοντέλα, όπως τα EQE SUV και EQS SUV.
Η τιμή και η αυτονομία δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα.