Μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίας στην αγορά και 500.000 πωλήσεις, το γερμανικό supermini έρχεται ανανεωμένο τόσο αισθητικά, όσο και μηχανικά.
Το ανανεωμένο A1, φέρει ανασχεδιασμένη μάσκα, νέα φώτα, περισσότερες χρωματικές επιλογές και νέους προφυλακτήρες, οι οποίοι αύξησαν κατά 2 πόντους το μήκους του αμαξώματος, φθάνοντας τα 3,98 μέτρα. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι διακριτικές και αφορούν τις νέες ταπετσαρίες, τα διακοσμητικά και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων MMI infotainment system με λειτουργία Wi-Fi hotspot.
Επίσης, επαναρυθμίστηκε το ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι και η ανάρτηση, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Ρυθμίσεις έγιναν και στη λειτουργία Drive Select, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης, της ανάρτησης, του κιβωτίου και της απόκρισης του γκαζιού.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι κινητήρες και πιο συγκεκριμένα οι τρικύλινδροι βενζίνης και diesel. Το Α1 είναι το πρώτο αυτοκίνητο του γερμανικού ομίλου που εφοδιάζεται με τον 1.0 TFSI, απόδοσης 95 ίππων. Το μοτέρ αντικαθιστά τον 1.2 TFSI στη βάση της γκάμας, έχει μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων στα 99 γρ./χλμ.
Ακολουθεί ο 1.4 TFSI σε δύο εκδόσεις ισχύος (125 και 150 ίππους), με τον 1.4 TFSI των 185 ίππων να αντικαθίσταται από τον 1.8 TFSI των 192 ίππων που είδαμε στο ανανεωμένο VW Polo GTI. Στους diesel, υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.4 TDI ultra των 90 ίππων, με κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 89 γρ./χλμ., καθώς και ο 1.6 TDI με τους 115 ίππους.
Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνεργαστούν προαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic7. Για όσους θέλουν κάτι πιο δυνατό και γρήγορο, υπάρχει το τετρακίνητο S1 με τους 231 ίππους
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος