Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Στις μέρες μας η ύπαρξη της 5ης πόρτας στο αυτοκίνητο είναι αυτονόητη. Όμως το 1961 ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Αυτή η στροφή στη λογική των αγοραστών ήταν και ο λόγος που η Renault πέτυχε στην κατηγορία των Hatchback.
Το 1961 μια εποχή κατά την οποία στην Γαλλία, οι άνθρωποι ξεκίνησαν να εγκαταλείπουν την αγροτική ζωή και να μετακομίζουν πιο κοντά στις αστικές περιοχές, όπου ταυτόχρονα ήταν μια εποχή κατά την οποία οι δημόσιες μεταφορές δεν ήταν τόσο αναπτυγμένες, η Renault παρουσίασε το Renault 4.
O Hugues, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic δήλωσε:
Τα «Hatchbacks» έφεραν την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία προσφέροντας στους χρήστες τους περισσότερη ευκολία διαμόρφωσης και ευελιξία στην εκμετάλλευση των εσωτερικών τους χώρων.
Σημαντικός παράγοντας αυτού του project ήταν ο Pierre Dreyfus, CEO της Renault από το 1955 έως το 1975, ο οποίος καθοδηγούσε τις ομάδες του λέγοντας την φράση «Θέλω να βλέπω έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης» για ένα αυτοκίνητο τύπου «blue jean», δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές τάξεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν σε περισσότερες από 100 χώρες, για μια περίοδο μεγαλύτερη των 30 ετών , με αυτόν τον τρόπο επικυρώθηκαν οι προσδοκίες που είχε ο Pierre Dreyfus.
O Hugues, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic:
«Η 5η πόρτα στο 4L έδωσε το έναυσμα για ένα νέο είδος, μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου και ένα νέο χαρακτηριστικό στην αγορά. Αυτή η θαυμάσια ανακάλυψη είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός οχήματος που συνδύαζε σε ένα αμάξωμα, τα χαρακτηριστικά ενός saloon, ενός station wagon και ενός επαγγελματικού».
Η 5η πόρτα έδειξε ότι οι μηχανικοί μπορούσαν να διαφοροποιηθούν από την παραδοσιακή δομή των 3 όγκων («καπό, χώρος επιβατών, πορτμπαγκάζ»)” εξηγεί ο Hugues. «Η 5η πόρτα εξασφάλισε περισσότερη ελευθερία σε ό,τι αφορά το design.» Έδωσε ώθηση σε νέους τύπους οχημάτων, όπως είναι τα μοντέλα ενός όγκου (monospace), αλλά και τα SUV.
Από εκεί και πέρα η Renault συνέχισε με την ίδια λογική, σε οποιοδήποτε μοντέλο θα μπορούσε να ταιριάζει η λογική των hatchback την εφάρμοζαν.