Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Είναι πλέον επίσημο πως η Ferrari θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025. Ο Youtuber Acriore στήθηκε με την κάμερα του έξω από το εργοστάσιο της Ferrari και κατέγραψε σε βίντεο μία δοκιμαστική βόλτα της καμουφλαρισμένης EV Ferrari η οποία είχε απολήξεις εξάτμισης, αλλά με τεχνητό V8 ήχο.

Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ακούγεται αρκετά πειστικός ο ήχος, τόσο πολύ που άνθρωποι που δεν είναι μυημένοι στο χώρο του αυτοκινήτου θα νομίζουν ότι είναι αληθινός V8. Αλλά αυτή η κίτρινη πινακίδα υψηλής τάσης που προορίζεται για τα οχήματα δοκιμών EV είναι ένα προδοτικό στοιχείο ότι δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari Benedetto Vigna δήλωσε πρόσφατα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας δεν θα είναι αθόρυβα. Κάθε μηδενικών εκπομπών Ferrari θα έχει ειδική «ηχητική υπογραφή», και φαίνεται ότι η πρώτη επέλαση του Maranello στο χώρο των EV θα μιμείται έναν V8. Μένει να δούμε αν αυτό το «χαρακτηριστικό» θα είναι προαιρετικό ή στάνταρ εξοπλισμός.

Θα είναι ενδιαφέρον να μάθουμε αν οι ιδιοκτήτες μπορούν να το απενεργοποιήσουν. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά μέρη σε όλο τον κόσμο όπου οι κανονισμοί ορίζουν ότι ένα EV πρέπει να εκπέμπει ένα τεχνητό ηχητικό σήμα για να ειδοποιεί τους περαστικούς. Για παράδειγμα, στις 27 χώρες που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο νόμος υπαγορεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να διαθέτουν ένα ακουστικό σύστημα προειδοποίησης οχήματος. Το AVAS τίθεται σε λειτουργία μετά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και παραμένει ενεργό έως ότου το όχημα φτάσει σε ταχύτητα περίπου 20 χλμ/ώρα.

Η Ferrari δεν είναι η πρώτη ιταλική μάρκα που αναπτύσσει έναν σπορ ήχο για τα αυτοκίνητά της επιδόσεων. Εκτός από τη Maserati GranTurismo Folgore, ακόμη και το μικρότερο Abarth 500e διαθέτει ένα χαρακτηριστικό Sound System Generator.