Η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου τετρακύλινδρου κινητήρα ο οποίος θα τοποθετηθεί αρχικά στο καινούργιο Mazda3.

Το μοτέρ της σειράς Skyactiv-X ενσωματώνει το καινοτόμο σύστημα ανάφλεξης μέσω συμπίεσης «Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI)». Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται απόλυτη ακρίβεια στην αυτανάφλεξη και ανάφλεξη με σπινθήρα, εξαιρετική λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών και περιορισμός των εκπομπών ρύπων.

Η χωρητικότητά του είναι στα 1.998 κ.εκ., αποδίδοντας 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 224 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση καυσίμου, στην περίπτωση του Mazda3 hatchback με το μηχανικό εξάρι κιβώτιο και ζάντες 16 ιντσών είναι στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP και οι εκπομπές CO2 στα 125 γρ./χλμ.

Με ζάντες 18 ιντσών ανεβαίνει στα 5,8 λίτρα και 131 γρ./χλμ., αντίστοιχα, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο στα 6,3 λτ. και 142 γρ./χλμ. Στοιχεία για τις επιδόσεις θα δοθούν το επόμενο διάστημα.

Ο κινητήρας θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το φθινόπωρο. Για να δείτε τις εκδόσεις του Mazda3 πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος