Έπειτα από τρεις γενιές και 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το δημοφιλέστερο roadster στην ιστορία, με περισσότερες από 945.000 πωλήσεις παγκοσμίως, ανανεώθηκε ριζικά και είναι έτοιμο να κάνει την εμφάνισή του και πάλι στους δρόμους.
Το νέο MX-5 αποκαλύφθηκε επίσημα από τη Mazda, ταυτόχρονα σε Βαρκελώνη, Τόκιο και Καλιφόρνια. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, από άποψη σχεδίασης και μηχανικών τμημάτων, αλλά όμοιο με τους προκατόχους του σε ότι αφορά τη φιλοσοφία και την οδηγική απόλαυση.
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει πιο επιθετικό design, με τη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo» να είναι εμφανής σε κάθε σημείο του αμαξώματος. Το μήκος του είναι στα 3.915 χλστ., το πλάτος στα 1.235 χλστ., το ύψος στα 1.730 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.315 χλστ., με το βάρος να είναι μειωμένο κατά 100 κιλά.
Πατά πάνω σε νέο πλαίσιο, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω από τον άξονα των εμπρός τροχών και αρκετά χαμηλά προς όφελος της μείωσης του κέντρου βάρους, με το διαφορικό να είναι ελαφρύτερο και με λιγότερες τριβές.
Στις αναρτήσεις δεν υπάρχουν αλλαγές, με την εμπρός να αποτελείται από διπλά ψαλίδια και την πίσω από πολλαπλούς συνδέσμους. Όπως ανέφερε η εταιρεία, έχουν γίνει νέες ρυθμίσεις ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία του αυτοκινήτου με τον οδηγό, ο οποίος κάθεται πιο πίσω και πιο χαμηλά.
Σε ότι αφορά τους κινητήρες, η Mazda είπε μόνο ότι είναι καινούργιοι, τεχνολογίας SKYACTIV-G και εξελιγμένοι ειδικά για το αυτοκίνητο. Η λογική λέει ότι θα δούμε τον 1.500αρη με απόδοση περίπου 140 ίππων και τον δίλιτρο με τους 180 ίππους. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή ένα νέο αυτόματο με τις ίδιες σχέσεις, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.
Τις επόμενες εβδομάδες η Mazda αναμένεται να ανακοινώσει όλα τα στοιχεία για το νέο MX-5, το οποίο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη, στις αρχές του 2015.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος