Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η DS ξεχωρίζει για το δυναμισμό της,την άνεση,την πολυτέλεια αλλά και την τεχνολογία. Οι Γάλλοι εμπλουτίζουν διαρκώς την premium μάρκα του Ομίλου Stellantis και μας κάνουν συνέχεια εκπλήξεις. Μάλιστα μέχρι το τέλος του 2021 ετοιμάζουν το τέταρτο DS της γκάμας, το DS4. Ένα καινούριο μοντέλο το οποίο ενσαρκώνει το εκλεπτυσμένο πνεύμα της Avant-Garde με κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ευελιξίας κατά την οδήγηση και φυσικά με τεχνολογική υπεροχή.
Το DS 4 βασίζεται σε μια ειδικά εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θεωρείται ότι έχει μοναδική τεχνογνωσία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Χρησιμοποιεί την φινέτσα και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας .Η σιλουέτα είναι μοναδική στην κατηγορία με αναλογίες που δεν έχουμε ξαναδεί.
Εξωτερικά
Το περίγραμμα είναι sport, πολύ μυώδες και συμπαγές, ενώ εντυπωσιάζουν οι μεγάλοι τροχοί.Η σιλουέτα του αυτοκινήτου παρουσιάζεται ακόμα πιο δυναμική, χάρη στο μακρύ καπό πάνω από τα φωτιστικά. Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουν οι πολύ λεπτοί προβολείς με το σύστημα φώτων DS MATRIX LED VISION. Όπου στρίβει το τιμόνι οι προβολείς ακολουθούν.
Τα DS WINGS συνδέουν τους προβολείς με τη μάσκα, ενώ ανάλογα με την έκδοση, αυτό αποτελείται από δύο μέρη με μοτίβα που προσομοιάζουν με διαμαντένια άκρα τονίζοντας την αίσθηση της 3D μάσκας.
Οι αναδυόμενες λαβές της πόρτας, έρχονται σε πλήρη αρμονία με τις γλυπτές πλευρικές επιφάνειες.
Η αναλογία του αμαξώματος προς τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου, προέρχεται από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE, αναδεικνύοντας την επιβλητική και πραγματικά μοναδική εμφάνιση του μοντέλου.
Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, που τονίζει την κομψή και αεροδυναμικά αποδοτική σιλουέτα του.
Τα πίσω φτερά εντείνουν τη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές άκρες στο αμάξωμα, δίνοντας έμφαση στο C pillar του αμαξώματος, το οποίο διαθέτει γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα με το ένθετο σήμα DS Automobiles. Μια νέα γενιά φωτεινής υπογραφής αποκαλύπτεται και στο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα.
Τι ήθελαν οι σχεδιαστές όταν ξεκίνησαν να βάζουν τις πρώτες πινελιές; Ήθελαν να ξεχωρίσουν στην εμφάνιση αλλά και να δημιουργήσουν στην καμπίνα του DS 4 ένα ήρεμο περιβάλλον. Χωρίς να εισβάλουν ενοχλητικοί θόρυβοι. Αν και το αυτοκίνητο δεν το έχουμε δει από κοντά αφού ακόμη δεν έχει παρουσιαστεί όμως πιστεύουμε ότι πέτυχαν το στόχος τους.
Τεχνολογία
Η τεχνολογία και η τεχνογνωσία που διαθέτει το αγωνιστικό τμήμα του DS από το Πρωτάθλημα της ηλεκτρικής Formula E, μεταφέρεται στη γραμμή παραγωγής. Δηλαδή στα δικά μας αυτοκίνητα.
Το DS 4 προσφέρει την plug-in υβριδική τεχνολογία από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του (225 ίππους και αυτονομία έως 55 χιλιόμετρα σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων στον συνδυασμένο κύκλο WLTP).
Ένα σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας νέας γενιάς, συστήματα υποβοήθησης οδηγού που δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία Premium C και ένα καινοτόμο σύστημα «επαυξημένης» προβολής πληροφοριών, κάνουν το DS 4 να ξεχωρίζει.
Κινητήρες
Για το DS 4 οι Γάλλοι αποφάσισαν να το παρουσιάσουν με τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic και PureTech 225 Automatic και μια πετρελαιοκίνητη BlueHDi 130 Automatic Diesel.
Η Plug-in υβριδική έκδοση του DS 4, το DS 4 E-TENSE 225 κληρονομεί την τεχνογνωσία από την DS Performance με τους τέσσερις τίτλους στη Formula E (Οδηγών και Ομάδων) το 2019 και το 2020.
Η ροπή των 360 Nm επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και την κάλυψη των πρώτων 1.000 μέτρων σε 27,3 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 από 29 g/km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.