Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Η DS ξεχωρίζει για το δυναμισμό της,την άνεση,την πολυτέλεια αλλά και την τεχνολογία. Οι Γάλλοι εμπλουτίζουν διαρκώς την premium μάρκα του Ομίλου Stellantis και μας κάνουν συνέχεια εκπλήξεις. Μάλιστα μέχρι το τέλος του 2021 ετοιμάζουν το τέταρτο DS της γκάμας, το DS4. Ένα καινούριο μοντέλο το οποίο ενσαρκώνει το εκλεπτυσμένο πνεύμα της Avant-Garde με κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ευελιξίας κατά την οδήγηση και φυσικά με τεχνολογική υπεροχή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι το 2024,το DS 4 θα είναι διαθέσιμο και σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή που θα βασίζεται στη νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών. Στο στρατόπεδο της DS ο πήχης των απαιτήσεων έχει ανέβει ψηλά. Στο DS4 σχεδιαστές και μηχανικοί δούλεψαν μεθοδικά, εμπνεύστηκαν το αύριο και αψήφησαν τις συμβατικές προτάσεις της πολυτελούς αυτής κατηγορίας.

Το DS 4 βασίζεται σε μια ειδικά εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θεωρείται ότι έχει μοναδική τεχνογνωσία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Χρησιμοποιεί την φινέτσα και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας .Η σιλουέτα είναι μοναδική στην κατηγορία με αναλογίες που δεν έχουμε ξαναδεί.

Το μήκος της DS4 είναι 4,40 μέτρα, το πλάτος 1,83 μέτρα και το ύψος 1,47 μέτρα. Έχει μεγάλους τροχούς συνολικής διαμέτρου 720 χιλιοστών (με ζάντες ελαφρού κράματος έως 20 ιντσών και τις 19 ίντσες να είναι βασικός εξοπλισμός των περισσότερων εκδόσεων). Σημαντικό είναι η απόσταση που έχει από το έδαφος.
Εξωτερικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το περίγραμμα είναι sport, πολύ μυώδες και συμπαγές, ενώ εντυπωσιάζουν οι μεγάλοι τροχοί.Η σιλουέτα του αυτοκινήτου παρουσιάζεται ακόμα πιο δυναμική, χάρη στο μακρύ καπό πάνω από τα φωτιστικά. Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουν οι πολύ λεπτοί προβολείς με το σύστημα φώτων DS MATRIX LED VISION. Όπου στρίβει το τιμόνι οι προβολείς ακολουθούν.

Έτσι τη νύκτα ο οδηγός βλέπει πάντα καθαρά το σημείο που βρίσκεται η το δρόμο που πρόκειται να κινηθεί.Το σύστημα αυτό, συμπληρώνεται με τα φώτα ημέρας τα οποία αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν (ολόκληρο το σύστημα περιλαμβάνει 150 LEDs). 

Τα DS WINGS συνδέουν τους προβολείς με τη μάσκα, ενώ ανάλογα με την έκδοση, αυτό αποτελείται από δύο μέρη με μοτίβα που προσομοιάζουν με διαμαντένια άκρα τονίζοντας την αίσθηση της 3D μάσκας. 
Οι αναδυόμενες λαβές της πόρτας, έρχονται σε πλήρη αρμονία με τις γλυπτές πλευρικές επιφάνειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αναλογία του αμαξώματος προς τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου, προέρχεται από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE, αναδεικνύοντας την επιβλητική και πραγματικά μοναδική εμφάνιση του μοντέλου. 
Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, που τονίζει την κομψή και αεροδυναμικά αποδοτική σιλουέτα του.

Τα πίσω φτερά εντείνουν τη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές άκρες στο αμάξωμα, δίνοντας έμφαση στο C pillar του αμαξώματος, το οποίο διαθέτει γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα με το ένθετο σήμα DS Automobiles. Μια νέα γενιά φωτεινής υπογραφής αποκαλύπτεται και στο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα. 

Στο εσωτερικό 
Τι ήθελαν οι σχεδιαστές όταν ξεκίνησαν να βάζουν τις πρώτες πινελιές; Ήθελαν να ξεχωρίσουν στην εμφάνιση αλλά και να δημιουργήσουν στην καμπίνα του DS 4 ένα ήρεμο περιβάλλον. Χωρίς να εισβάλουν ενοχλητικοί θόρυβοι. Αν και το αυτοκίνητο δεν το έχουμε δει από κοντά αφού ακόμη δεν έχει παρουσιαστεί όμως πιστεύουμε ότι πέτυχαν το στόχος τους.

Στην καμπίνα του, το DS 4 επιδεικνύει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ευκρινέστατες ενδείξεις με κορυφαία εργονομία. Από πλευράς εμφάνισης, τα λόγια είναι περιττά. 

Τεχνολογία
Η  τεχνολογία και η τεχνογνωσία που διαθέτει το αγωνιστικό τμήμα του DS  από το Πρωτάθλημα της ηλεκτρικής Formula E, μεταφέρεται  στη γραμμή παραγωγής. Δηλαδή στα δικά μας αυτοκίνητα.
Το DS 4 προσφέρει την plug-in υβριδική τεχνολογία από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του (225 ίππους και αυτονομία έως 55 χιλιόμετρα σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). 

Η νέα εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 σημείωσε σημαντική εξέλιξη με 70% νέα μέρη ή μέρη με αποκλειστική χρήση τα οποία είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, δομικά μέρη θερμικής επεξεργασίας και πιο συμπαγή στοιχεία, όπως είναι η μονάδα κλιματισμού, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο για εκμετάλλευση σε άλλα σημεία και «συγκρατώντας»  το συνολικό βάρος. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα και η πόρτα του είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος.

Ένα σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας νέας γενιάς, συστήματα υποβοήθησης οδηγού που δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία Premium C και ένα καινοτόμο σύστημα «επαυξημένης» προβολής πληροφοριών, κάνουν το DS 4 να ξεχωρίζει.

Κινητήρες

Για το DS 4 οι Γάλλοι  αποφάσισαν να το παρουσιάσουν με τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic και PureTech 225 Automatic και μια πετρελαιοκίνητη BlueHDi 130 Automatic Diesel.

Οι  εκδόσεις του θα προσφέρονται με κατανάλωση από 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το πετρελαιοκίνητο, 5,9 λίτρα/100 χλμ. για το βενζινοκίνητο (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 125 g/km και 135 g/km αντίστοιχα. Αυτά τα στοιχεία που δίνουν απο τη γραμμή παραγωγής είναι πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας. 

Η Plug-in υβριδική έκδοση του DS 4, το DS 4 E-TENSE 225 κληρονομεί την τεχνογνωσία από την DS Performance με τους τέσσερις τίτλους στη Formula E (Οδηγών και Ομάδων) το 2019 και το 2020. 

Οι υψηλές επιδόσεις και η απόδοση της συγκεκριμένης μονάδας, προκύπτουν από τον 4κύλινδρο κινητήρα PureTech των 180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων με νέα μπαταρία 12,4 kWh, με τη χρήση του οποίου το μοντέλο έχει αυτονομία σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων έως και 55 χιλιόμετρα (στο συνδυασμένο κύκλο WLTP). 

Η ροπή των 360 Nm επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και την κάλυψη των πρώτων 1.000 μέτρων σε 27,3 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 από 29 g/km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης