Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσουν οι παραδόσεις του αμιγώς ηλεκτροκίνητου XC40 στην Ευρώπη. Η παραγωγή του οχήματος γίνεται στο εργοστάσιο της σουηδικής φίρμας στη Γάνδη του Βελγίου, με τις πρώτες μονάδες να είναι ήδη έτοιμες.
Η ζήτηση για το αυτοκίνητο είναι μεγάλη και, παρόλο που οι παραγγελίες παραμένουν ανοιχτές, όλα τα αυτοκίνητα που προγραμματίζεται να κατασκευαστούν μέσα στο τρέχον έτος έχουν ήδη πουληθεί.
Το τετρακίνητο XC40 Recharge προσφέρει εμβέλεια πάνω από 400 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 408 ίππων, ενώ η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της σε σχεδόν 40 λεπτά με τη χρήση συστήματος ταχείας φόρτισης.
Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που λειτουργεί σε περιβάλλον Android προσφέρει στους πελάτες εξαιρετικές δυνατότητες παραμετροποίησης, βελτιωμένα επίπεδα διαισθητικής λειτουργίας, ενσωματωμένες υπηρεσίες και τεχνολογία Google, όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store. Δέχεται ασύρματα εκτεταμένες αναβαθμίσεις λογισμικού και λειτουργικού συστήματος.
H μπαταρία προστατεύεται από έναν κλωβό ασφαλείας που ενσωματώνεται στο μέσον της δομής του αμαξώματος. Η τοποθέτησή της στο δάπεδο του αυτοκινήτου συντελεί επίσης σε πιο χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευστάθεια και συμβάλλει στην προστασία από ανατροπή.
Στο εσωτερικό, μια καινοτόμα σχεδιαστική προσέγγιση στο πεδίο της λειτουργικότητας προσφέρει στους οδηγούς άφθονο χώρο αποθήκευσης, για παράδειγμα στις πόρτες και στον χώρο αποσκευών. Καθώς το αυτοκίνητο δεν έχει συμβατικό κινητήρα, παρέχει στον οδηγό του ακόμα μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο στο διαμέρισμα κάτω από το εμπρός καπό.
Tο XC40 Recharge είναι το πρώτο μιας σειράς πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων Volvo και η έναρξη της παραγωγής του συνιστά ένα πολύ σημαντικό βήμα προς την επίτευξη της φιλοδοξίας της εταιρείας να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό της αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο έως το 2025. Μέχρι το ίδιο έτος, η εταιρεία στοχεύει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως να προέρχεται από πλήρως EV οχήματα και το υπόλοιπο από υβριδικά.