Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

To Volkswagen Caddy Van πέμπτης γενιάς, διατίθεται  σε δύο παραλλαγές αμαξωμάτων και βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB. Και οι δύο εκδόσεις έχουν μεγάλη ευρυχωρία και προηγμένη τεχνολογία. Η τεχνολογία που διαθέτουν προέρχεται από το  Golf 8.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι διαστάσεις του νέου Caddy , αυξήθηκαν από τα 2.682 στα 2.755 χιλιοστά χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο ενώ  μειώθηκε από το 0,33 στο 0.30 ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd).
Οι σχεδιαστές χωρίς να μειώσουν τους χώρους του επαγγελματικού μοντέλου,  πέτυχαν καλύτερη  αεροδυναμική και έδωσαν μοντέρνο design στο σχεδιασμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εσωτερικό  του χωράνε εύκολα δύο ευρωπαλέτες κάτι που εκτίμησαν  ιδιαίτερα οι επαγγελματίες.

Είναι σημαντικό ότι στο νέο Caddy μπορούν να φορτώσουν με διάφορους τρόπους. Από πλάγια η από το πίσω μέρος. Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης έως το διαχωριστικό είναι 1.797 χιλιοστά (Van) και 2.150 χιλιοστά (Van Maxi). Οι συρόμενες πόρτες  έχουν αυξηθεί σε πλάτος  στα 840 χιλιοστά ενώ στο προηγούμενο μοντέλο ήταν  701 χιλιοστά.

Εκτός όμως από τους χώρους  ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στα προηγμένα συστήματα ασφαλείας, στη συνδεσιμότητα αλλά και στους κινητήρες που είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί.
Το νέο Caddy μπορείτε να το βρείτε είτε με κινητήρες πετρελαίου είτε με βενζίνη. Και στις δύο περιπτώσεις το κόστος κίνησης είναι  χαμηλό.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν  19 σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.  Τα πέντε είναι εντελώς  καινούρια. Το Travel Assist, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε επαγγελματικό όχημα της Volkswagen. Το τιμόνι είναι επανασχεδιασμένο και πολυλειτουργικό ,  εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες. Νέο είναι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος η ακόμη και το σύστημα διατήρησης πορείας. Έχει ακόμη υποβοήθηση ελιγμών τρέιλερ. Αυτό κάνει τη ζωή των οδηγών ακόμη πιο εύκολη στην οπισθοπορεία με  ρυμουλκούμενο. 

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων  τοποθετείται  για πρώτη φορά  στο Caddy εξασφαλίζοντας τέλεια συνδεσιμότητα.  Προαιρετικά υπάρχει  η  ηλεκτρική υποβοήθηση για το κλείσιμο των συρόμενων θυρών καθώς και για την πίσω πόρτα. 
Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Νέοι είναι και οι προβολείς και τα πίσω φώτα LED.

Στο  νέο Caddy  υπάρχει διαθέσιμο  το  “Keyless Access”. Αρκεί να πλησιάσει ο οδηγός το  όχημα και αυτό ξεκλειδώνει χωρίς να βγάλει  το κλειδί από την τσέπη του. Είναι εξυπηρετικό για τους επαγγελματίες  που μεταφέρουν εμπορεύματα γιατί μπορούν να έχουν ελευθέρα τα χέρια τους και να κάνουν τις δουλειές τους πιο άνετα.Ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο για τους επαγγελματίες είναι η παροχή ρεύματος για εξωτερικές συσκευές 230 V.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανάλογα με την έκδοση, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά διατίθενται ραδιόφωνο και συστήματα πλοήγησης με οθόνες αφής 6,5, 8,25 ή 10 ιντσών. Υπάρχει και το  κορυφαίο σύστημα πλοήγησης Discover Pro των 10 ιντσών σε μία ενιαία μονάδα.

Κινητήρες

Οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες του Caddy  είναι όλοι εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Μέσω των δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR – ένας τοποθετημένος κοντά στον κινητήρα και  ένας πιο μακριά – και της διπλής έγχυσης AdBlue, το σύστημα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου. 
Αποδοτικός και «πράσινος» είναι και ο turbo TSI βενζινοκινητήρας με ισχύ 114 PS (84 kW), ενώ από το επόμενο έτος θα είναι διαθέσιμος και ένας turbo κινητήρας φυσικού αερίου.

Οι νέες τεχνολογίες κινητήριων συστημάτων έχουν θετικό αντίκτυπο όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στο κόστος κίνησης. Για παράδειγμα, η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC του Caddy 2.0 TDI πέμπτης γενιάς, 102 PS με χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων, είναι 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, δηλαδή 1,4 λίτρα μικρότερη σε σχέση με τον αντίστοιχο κινητήρα στον προκάτοχό του! 

Το νέο Caddy Van είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα και η  προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι από 16.007 χωρίς τον  ΦΠΑ.Οι επιβατικές (MPV) και Kombi εκδόσεις,  αναμένονται στην Ελλάδα από τα τέλη Ιουλίου και  θα διατίθενται στάνταρ  με πέντε θέσεις. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης