Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Η Lancia Aprilia είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο αποτελεί τεχνολογικά ένα από τα πιο προηγμένα όλων των εποχών. Διέθετε έναν κινητήρα διάταξης V, αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, όπως και εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση.
Στην Ιταλία το νέο κίνημα έφτασε τη δεκαετία του 1930 αποτελώντας ένα σύμβολο μοντερνισμού. Η Aprilia αποτελούσε ένα δείγμα αυτής της φιλοσοφίας, αλλά σε αντίθεση με το Αμερικανικό στιλ, ακολουθούσε μια πιο λιτή και εστιασμένη στο σκοπό προσέγγιση.
Το αεροδυναμικό κάλυμμα του κινητήρα ήταν αποτέλεσμα της εφαρμογής ενός καινοτόμου και εξαιρετικά συμπαγούς τετρακύλινδρου κινητήρα διάταξης V, πηγή έμπνευσης του πρώτου V6 μαζικής παραγωγής που θα παρουσίαζε η μάρκα λίγα χρόνια αργότερα με την Aurelia.
Με χωρητικότητα μόλις 1.352κ.εκ. απέδιδε 48 ίππους, ενώ ταυτόχρονα δεν ξεπερνούσε τα 850 κιλά όπως και τον κορυφαίο για την εποχή συντελεστή αεροδυναμικής απόδοσης (0,47), επιτάχυνε την Aprilia μέχρι τα 125χλμ./ώρα.
Συνολικά, η Lancia Aprilia, χρησιμοποιούσε καινοτόμες, αλλά και εξελιγμένες τεχνικές λύσεις. Ο ιδρυτής της μάρκας, Vincenzo Lancia, επέβλεψε τα πάντα κατά τη διάρκεια της σχεδίασης, της εξέλιξης, αλλά και της οργάνωσης για την παραγωγή της.
Το 1939, παρουσιάστηκε η δεύτερη σειρά του μοντέλου, με αυξημένη χωρητικότητα στα 1.486κ.εκ., μεγαλύτερη ροπή και αυξημένη τελική ταχύτητα Την περίοδο 1939 – 1949 κατασκευάστηκαν 11.082 Aprilia, ενώ χάρη στα καινοτόμα του χαρακτηριστικά, το μοντέλο συνέχισε την παραγωγή του για περισσότερα από δέκα χρόνια από την παρουσίαση του