Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ήταν το 2012, όταν το RX-8 είπε οριστικό αντίο και μαζί του πήρε και το σήμα κατατεθέν της Mazda, το περιστροφικό ή αλλιώς, wankel κινητήρα.
Ερχόμαστε στο 2023 και η επιστροφή του ιδιαίτερου αυτού κινητήρα είναι γεγονός, με τη μόνη διαφορά πως δεν θα τον ακούμε να ουρλιάζει σε κάποιο σπορ αυτοκίνητο μέχρι τις 8.250 σ.α.λ.
Η εταιρία είναι περήφανη για την έναρξη παραγωγής του περιστροφικού κινητήρα που στην ανακοίνωση της αναφέρει πως μέχρι σήμερα έχει συναρμολογήσει 1,99 εκατομμύρια οχήματα εξοπλισμένα με περιστροφικό κινητήρα. Η πρώτη εφαρμογή περιστροφικού κινητήρα της Mazda έγινε στο Cosmo Sport 110S του 1967, με τον Wankel να αποδίδει 110 ίππους και σταμάτησε το 2012 μαζί με το RX-8. Πλέον επιστρέφει και επίσημα, όντας 15 κιλά ελαφρύτερος αλλά με εντελώς διαφορετικό ρόλο.